نظرسنجی نشان می‌دهد که چه تعداد بلژیکی با محدودیت‌های غیرواکس‌شده موافق هستند – RT World News

محدودیت‌های اتریشی برای افرادی که علیه کووید-19 واکسینه نشده‌اند تنها با یک چهارم بلژیکی‌ها مخالفت می‌کنند، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق این اقدامات را اگر در کشورشان معرفی شوند، تایید می‌کنند.

نگرش عمومی به این رویکرد بحث برانگیز با نظرسنجی Ipsos که در اوایل دسامبر در بلژیک به درخواست رسانه‌های خبری Le Soir و RTL انجام شد، اندازه‌گیری شد. بر اساس نتایج، 68 درصد از بلژیکی ها از محدود کردن واکسن ها برای ورود به فضاهای عمومی حمایت می کنند، در حالی که تنها 22 درصد گفتند که این ایده را رد می کنند.

ادامه مطلب


اتریش آخرین قرنطینه را فقط برای ساکنان واکس شده پایان می دهد

حمایت از ممنوعیت در منطقه فلاندرز شمالی فلاندر تا حدودی قوی تر بود. در آنجا، 71 درصد از مردم از این ایده حمایت کردند، در مقایسه با 62 درصد در والونیای جنوبی فرانسه. فلاندر بیشترین میزان واکسیناسیون را در بین سایر مناطق بلژیک دارد.

مخالفت با بی‌اعتنایی به افرادی که واکسکس نشده‌اند در بروکسل شدیدتر بود، جایی که 27 درصد از مردم در نظرسنجی علیه آن صحبت کردند، در حالی که این میزان در فلاندر تنها 20 درصد بود. افراد جوان‌تر که تمایل به نرخ واکسیناسیون پایین‌تری دارند، به‌طور شگفت‌انگیزی نسبت به هموطنان مسن‌تر خود مخالف این ایده بودند.

بلژیک هفته آینده در نظر دارد که آیا واکسن علیه کووید-19 را برای گروه های بیشتری از مردم اجباری کند یا خیر. این دستور قبلاً برای کارکنان مراقبت های بهداشتی از ژانویه 2022 اعمال شده است و چندین ماه مهلت برای رعایت آنها وجود دارد. اخراج ردنیک ها از ماه آوریل آغاز می شود.

این نگرانی وجود دارد که این سیاست باعث خروج افراد شکاک واکسن از بیمارستان ها و در نتیجه کمبود کارکنان شود. هفته گذشته حدود 4000 کارمند صحی که با این تصمیم مخالف بودند سعی کردند به دفتر وزیر بهداشت یورش ببرند.