نظافتچی وزیر دفاع اسرائیل متهم به جاسوسی – RT World News

یک نظافتچی وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی متهم شده است که گفته می شود برای یک گروه هکری مرتبط با ایران، بدافزار را در رایانه خانگی رئیس خود قرار داده است.

در بیانیه ای در روز پنجشنبه، سرویس امنیتی شین بت گفت که عمری گورن، خانه دار وزیر دفاع بنی گانتز، و به گفته رسانه های اسرائیلی یک سارق سابق بانک، اندکی قبل از دستگیری با یک فرد ناشناس در شبکه های اجتماعی مکاتبه کرده است.

ادامه مطلب


بیل گیتس میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 را پیش بینی می کند

گورن اوایل این ماه تماس گرفت تا «یکی از چهره‌های وابسته به ایران و با توجه به دسترسی وی به خانه وزیر، به او پیشنهاد کمک به طرق مختلف داده است.» به گزارش تایمز اسرائیل، این بیانیه خوانده شد.

گفته می‌شود که گورن پیشنهاد جاسوسی و قرار دادن بدافزار بر روی رایانه گانتز را به نمایندگی از یک گروه هکری به نام «سایه سیاه» و مرتبط با ایران، دشمن همیشگی تل‌آویو داده است. همچنین گفته می شود که او عکس هایی از محل سکونت گانتز ارائه کرده است تا ثابت کند دسترسی داشته است.

یک دادستان ناحیه مرکزی روز پنجشنبه علیه گورن اتهام جاسوسی ارائه کرد. به گزارش تایمز اسرائیل، در صورت محکومیت متهم، ممکن است بین 10 تا 15 سال زندان محکوم شود.

این شهروند 37 ساله اهل لود پیش از این چهار بار محکومیت حبس را گذرانده است که آخرین آن چهار سال حبس بوده است. گورن بین سال‌های 2002 تا 2013 به پنج جنایت مجرم شناخته شد که دو مورد از محکومیت‌ها مربوط به سرقت بانک بود.

شین بت گفت که فرآیندهای خود را برای بررسی سوابق کارکنان بررسی خواهند کرد “با هدف محدود کردن احتمال تکرار مواردی از این دست در آینده.”

گال ولف، وکیل مدافع گورن، در صحبت در رادیو عمومی کان، گفت که موکلش قصد داشت بدون انجام هیچ گونه جاسوسی از ایرانیان پول بگیرد.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!