نسخه سخت‌تر تشخیص Omicron ظاهر می‌شود، یک شکست احتمالی

نسخه سخت‌تر تشخیص Omicron ظاهر می‌شود، یک شکست احتمالی

استرالیا دودمان جدیدی از Omicron در یک مسافر پیدا کرده است.

مقامات بهداشتی روز چهارشنبه گفتند که ایالت کوئینزلند استرالیا در مسافری که از آفریقای جنوبی وارد شده یک نسب جدید Omicron پیدا کرده است.

پیتر ایتکن، سرپرست ارشد بهداشتی ایالتی به خبرنگاران گفت: دودمان جدید تقریباً نیمی از تغییرات ژنی اصلی را دارد و با غربالگری معمولی قابل تشخیص نیست. او گفت که این در مسافری که از آفریقای جنوبی وارد شده بود و روز شنبه به ویروس کرونا مبتلا شد، پیدا شد.

آیتکن گفت: دودمان جدید دارای نشانگرهای کافی برای طبقه بندی آن به عنوان omicron است، اما ما به اندازه کافی در مورد آن نمی دانیم تا آنجایی که شدت بالینی و اثربخشی واکسن چه معنایی دارد. ما اکنون Omicron و Omicron مانند داریم.

این کشف در حالی صورت می‌گیرد که کوئینزلند آماده می‌شود تا سرانجام دوشنبه آینده مرز خود را با بقیه استرالیا بازگشایی کند، زیرا بیش از 80 درصد از جمعیت واجد شرایط در اواخر این هفته به طور کامل واکسینه خواهند شد.

این کشف ممکن است مانعی برای دانشمندانی باشد که در تلاش برای درک تأثیر کامل نوع omicron، از جمله میزان خطرناک بودن سویه و اینکه آیا واکسن‌ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شدید مؤثر هستند یا خیر. اگرچه بیشتر تغییرات ژنتیکی با جهش ویروس ها بی ضرر هستند، برخی از آنها می توانند جهش یافته را در آلوده کردن سلول ها، به عنوان مثال، یا فرار از آنتی بادی ها ماهرتر کنند.

آیتن گفت که دودمان جدید تقریباً نیمی یا 14 مورد از جهش‌های ژنومی نوع مرسوم omicron را دارد و ویژگی حذف ژن s را ندارد و ردیابی از طریق آزمایش PCR را دشوارتر می‌کند. او گفت که این کشف “به پیشرفت هایی در مردم منجر می شود که شیوع بالقوه omicron در همه جوامع را تشخیص می دهند.”