نروژ محدودیت‌های جدید COVID-19 را در میان گسترش Omicron اعلام کرد

نروژ محدودیت‌های جدید کووید را در میان شیوع Omicron اعلام کرد

نروژ در روزهای اخیر رکورد تعداد موارد و پذیرش در بیمارستان را ثبت کرده است (نمایندگی)

اسلو:

نروژ روز دوشنبه کمتر از یک هفته پس از تشدید محدودیت‌ها در بحبوحه گسترش نوع Omicron و افزایش تعداد مبتلایان و پذیرش در بیمارستان، محدودیت‌های جدید کووید را اعلام کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مقامات بهداشتی نروژ هشدار دادند که این کشور می تواند روزانه بین 90،000 تا 300،000 مورد ابتلا به ویروس کرونا و حداکثر 200 بستری در بیمارستان را در سه هفته بدون اقدامات بیشتر ثبت کند.

نروژ در روزهای اخیر رکورد تعداد موارد ابتلا و پذیرش در بیمارستان را به ثبت رسانده است و 958 مورد عفونت Omicron را در روز دوشنبه شناسایی کرده است که 472 مورد آن در اسلو پایتخت بوده است.

نخست وزیر Jonas Gahr Store درباره وضعیت “جدی” هشدار داد که در آن نوع دلتا و سویه جدید بسیار قابل انتقال Omicron “اشباع کامل سیستم بهداشتی” را ایجاد می کند.

شکاف بین تزریق دوم و سوم کووید برای افراد بالای 45 سال و کارکنان بهداشتی به چهار ماه و نیم کاهش می یابد، با تزریق واکسن های تقویت کننده تا اواسط ژانویه.

کافه‌ها و رستوران‌ها نمی‌توانند مشروبات الکلی سرو کنند، کار از راه دور در صورت امکان اجباری خواهد بود، قوانین ماسک تمدید می‌شود و دسترسی به استخرهای شنا و سالن‌های ورزشی محدود می‌شود.

لغو رویدادهای ورزشی بزرگ نیز توصیه شد.

این اقدامات یک شبه از سه شنبه تا چهارشنبه لازم الاجرا خواهد بود و قرار است چهار هفته به طول بینجامد.

آفریقای جنوبی اولین بار ماه گذشته Omicron را به سازمان بهداشت جهانی گزارش داد. داده‌های اولیه حاکی از آن است که این نوع بیشتر قابل انتقال است و در برابر واکسن‌ها مقاومت می‌کند، که باعث شد چندین کشور دوباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر را اعمال کنند.

نروژ، یک کشور شمال اروپا با 5.4 میلیون نفر جمعیت، از زمان شروع همه‌گیری، 317870 مورد ابتلا به کووید-19 و 1136 مورد مرگ را ثبت کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)