نرخ بستری شدن در بیمارستان آفریقای جنوبی در میان موج Omicron کاهش می یابد – RT World News

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اخبار دلگرم کننده ای برای کووید ارائه کرده است که نشان می دهد نوع Omicron باعث بستری شدن بسیار کمتری نسبت به گونه های قبلی ویروس در بیمارستان می شود، در حالی که بسیار مسری تر است.

جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی در سخنانی روز جمعه گفت که میزان بستری شدن در بیمارستان در طول موج کنونی عفونت‌ها که ناشی از نوع بسیار مسری Omicron است، کمتر از میزان بستری شدن در طول موج سوم در اوایل سال جاری بود.

ادامه مطلب


دولت ولز هشدار داد که

تنها 1.7 درصد از موارد تایید شده کووید-19 در هفته دوم موج چهارم فعلی ویروس منجر به بستری شدن در بیمارستان شد. Phaahla در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین گفت که این در مقایسه با 19 درصدی است که در همان هفته از موج سوم که توسط نوع دلتا هدایت می شد، در بیمارستان بستری شدند. وی افزود: بیماران بستری در موج چهارم نمایش داده شدند “نسبتا خفیف” علائم.

با این حال، وزیر هشدار داد که این نوع موارد بیشتر از سویه های قبلی کووید-19 را نشان می دهد. وی گفت که روزانه حدود 20000 مورد ابتلا به این بیماری در مقایسه با 4400 مورد در همان هفته موج سوم وجود دارد.

او همچنین ادعا کرد که تعداد موارد ممکن است در برخی مناطق به اوج خود رسیده باشد، از جمله گوتنگ، ایالت مستقر در هایولد که خانه شهرهای بزرگ ژوهانسبورگ و پرتوریا است، جایی که آفریقای جنوبی برای اولین بار نوع omicron را شناسایی کرد.

فاهلا ادعا کرد که هر نه استان قبلاً در چنگال نوع جدید بودند.

Omicron در سراسر جهان گسترش یافته است و به ویژه در بریتانیا شایع است و موج جدیدی از عفونت ها را به همراه دارد. دانشمندان می گویند سویه جدید این توانایی را دارد که از مصونیت ناشی از واکسن های موجود و عفونت قبلی با نوع دیگری فرار کند و بریتانیا را بر آن داشت تا کمپین تقویت بلندپروازانه خود را افزایش دهد.