نخست وزیر کوزوو در آرزوی تبدیل شدن به زلنسکی جدید – ووچیچ – اخبار RT World

رئیس جمهور صربستان گفت که رویکرد آلبین کورتی ممکن است منجر به “درگیری های بزرگ” در استان جدا شده از این کشور شود.

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در بحبوحه درگیری‌های خشونت‌آمیز بین پلیس محلی و معترضان صرب منتشر شد، هشدار داد که تنش‌ها در استان جداشده کوزوو صربستان ممکن است به دلیل اقدامات آلبین کورتی، نخست‌وزیر این کشور از کنترل خارج شود.

ووچیچ در گفتگو با شبکه تلویزیونی صربستان پینک این را گفت سخت‌ترین وضعیت در کوزوو و متوهیا هنوز در پیش است. چیزی که ما تاکنون ندیده ایم، همه اینها به لطف اقدامات تحریک آمیز و رفتار وحشتناک غیرمسئولانه آلبین کورتی است.

رهبر صربستان در ادامه گفت که او چنین است “ترس از ناامنی عمومی، بی ثباتی” و از “درگیری های بزرگ” در استان جدا شده

“من می دانم که این دیگری [Kurti]او که باعث همه چیز شد، نمی خواهد برای امرار معاش بازنشسته شود، زیرا آرزو دارد و آرزو دارد که یک [Ukrainian President Vladimir] زلنسکی” او اضافه کرد.


ناتو به کوزوو هشدار داد

ووچیچ خاطرنشان کرد که چندین نماینده اروپایی با او تماس گرفته‌اند که نسبت به وضعیت جاری در کوزوو ابراز نگرانی کرده‌اند که با درگیری‌های خشونت‌آمیز بین پلیس محلی و صرب‌ها که اکثریت را در بخش شمالی منطقه تشکیل می‌دهند، مشخص شده است.

مأموران اجرای قانون در یکی از شهرداری ها برای متفرق کردن معترضانی که تلاش کرده بودند از ورود شهردار تازه انتخاب شده آلبانیایی تبار به دفتر وی جلوگیری کنند، گاز اشک آور پرتاب کردند که در نتیجه چندین نفر مجروح شدند.

این ناآرامی ها پس از آن رخ داد که صرب های محلی اکثراً انتخابات را در چهار شهرداری شمالی تحریم کردند، که در مجموع شرکت کنندگان تنها 3.47 درصد بودند و استدلال کردند که با شهرداران جدید احزاب آلبانیایی قومی که منافع آنها را نمایندگی نمی کنند، همکاری نخواهند کرد.

در میان درگیری ها، صربستان ارتش خود را در حالت آماده باش قرار داد و برخی از واحدها را به مرزهای منطقه نزدیک کرد. میلوش ووچویچ، وزیر دفاع این کشور گفت واضح است که ترور علیه جامعه صرب در کوزوو در حال وقوع است.

در همین حال، تعدادی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا، آلمان و بریتانیا، به طور غیرمنتظره‌ای نسبت به کوزوو توبیخ شدید و توبیخ توسل به زور را محکوم کردند و از مقامات محلی خواستند. فوراً عقب نشینی و تنش زدایی کنیم.»

کوزوو در سال 2008 با حمایت آمریکا و بسیاری از متحدانش به طور یکجانبه اعلام استقلال کرد. این منطقه جدا شده توسط چندین کشور از جمله روسیه، چین و خود صربستان به رسمیت شناخته نشده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: