نخست وزیر ژاپن گفت: ژاپن ورود خارجی ها را به دلیل نوع جدید کووید ممنوع می کند

نخست وزیر ژاپن گفت: ژاپن ورود خارجی ها را به دلیل نوع جدید کووید ممنوع می کند

فومیو کیشیدا ژاپن درباره برنامه های این کشور برای بازگرداندن اقدامات سخت مرزی اظهار نظر کرد. (فایل)

توکیو:

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه، تنها چند هفته پس از نرم شدن قوانین سختگیرانه ورود، اعلام کرد که ژاپن اقدامات سختگیرانه مرزی را بازگردانده و ورود همه خارجی های جدید را به دلیل نوع Omicron Covid منع خواهد کرد.

کیشیدا به خبرنگاران گفت: «از 30 نوامبر ورود اتباع خارجی از سراسر جهان (جدید) را ممنوع خواهیم کرد.

مرزهای ژاپن تقریباً به طور کامل به روی بازدیدکنندگان خارجی جدید در اکثر دوره های همه گیر بسته شده است و حتی ساکنان خارجی نیز در مقطعی قادر به ورود به کشور نیستند.

در اوایل نوامبر، دولت اعلام کرد که در نهایت به برخی از مسافران تجاری کوتاه مدت، دانشجویان خارجی و سایر دارندگان ویزا اجازه ورود به کشور را می‌دهد و در عین حال به ممنوعیت گردشگران ادامه می‌دهد.

ژاپن قبلاً اعلام کرده بود که مسافرانی را که از 9 کشور جنوب آفریقا اجازه ورود به ژاپن دارند را ملزم می کند تا در هنگام ورود به مدت 10 روز در مراکز تعیین شده توسط دولت قرنطینه شوند.

این معیار مسافرانی را که از آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، زیمباوه، بوتسوانا، زامبیا، مالاوی و موزامبیک می آیند، تحت تاثیر قرار می دهد.

کیشیدا روز دوشنبه گفت که محدودیت‌های قرنطینه بیشتری برای مسافرانی که از 14 کشور دیگر در آنجا شناسایی شده‌اند، بدون ارائه جزئیات بیشتر اعمال خواهد شد.

ژاپن در طول همه گیری ویروس کرونا بیش از 18300 مورد مرگ و میر را ثبت کرده است، در حالی که از قرنطینه های سخت اجتناب کرده است. پس از شروع آهسته، برنامه واکسیناسیون کشور سرعت گرفت و 76.5 درصد از جمعیت اکنون به طور کامل تلقیح شده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)