نخست وزیر فنلاند سانا مارین پس از قرار گرفتن در معرض کووید درگیر چماقبازی شد، عذرخواهی کرد

نخست وزیر فنلاند پس از قرار گرفتن در معرض کووید، عذرخواهی می کند

سانا مارین گفت که یکی از مقامات به او گفته است که دستورالعمل‌های کرونا او را ملزم به ایزوله کردن نمی‌کند. (فایل)

هلسینکی:

نخست‌وزیر فنلاند روز سه‌شنبه پس از اینکه فاش شد علی‌رغم اینکه می‌دانست در معرض کووید-۱۹ قرار گرفته است، تا ساعات اولیه آخر هفته بیرون از خانه رقصیده است، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

سنا مارین، 36 ساله، روز دوشنبه پس از اینکه یک مجله شایعه پراکنی عکس هایی از حضور او در یک کلوپ شبانه هلسینکی را شنبه شب تا تقریباً چهار صبح، ساعاتی پس از مثبت شدن تست کرونای پکا هاویستو، وزیر امور خارجه وی، منتشر کرد، عذرخواهی کرد.

من و شوهرم برای غذا خوردن بیرون رفته بودیم، در شهر خرید کرده بودیم، دوستان را دیدیم و همچنین وقت گذراندیم [enjoying] عصر و زندگی شبانه،” رهبر سوسیال دموکرات ها در فیس بوک نوشت.

وی افزود: یکی از مقامات به او گفته است که دستورالعمل‌های کروناویروس او را ملزم به ایزوله نمی‌کند، علیرغم اینکه با یک فرد مبتلا در تماس بوده است.

مارین نوشت: “من باید از قضاوت بهتری استفاده می کردم و راهنمایی هایی که به من داده شده را دوباره بررسی می کردم. بسیار متاسفم که متوجه نشدم که باید این کار را انجام دهم.”

یک نظرسنجی که به سفارش کانال تلویزیونی MTV3 انجام شد، نشان داد که دو سوم پاسخ دهندگان فکر می کنند که بیرون رفتن شبانه مارین یک “اشتباه جدی” بوده است.

احزاب مخالف همچنین مارین را به دلیل نقض بالقوه دستورالعمل‌های رسمی کووید و از دست دادن یک پیام متنی بعدی که به او هشدار داده بود تا منزوی شود، مورد انتقاد قرار دادند.

آنیکا سااریکو، وزیر دارایی، از حزب مرکز، شریک ائتلاف حاکم، از انتقاد مستقیم از مارین خودداری کرد.

با این حال، ساریککو به روزنامه “Helsingin Sanomat” گفت که “خوشحالم که در خانه هستم” زمانی که پیام متنی برای انزوا دریافت کرد و افزود که برنامه های خود را برای روز بعد لغو کرده است.

فنلاند با ثبت بیش از 196000 مورد و 1384 مرگ در کشور 5.5 میلیون نفری، برخی از کمترین موارد ابتلا به ویروس در اروپا را در سراسر این همه گیری حفظ کرده است.

با این حال، عفونت ها در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است، با 308 مورد جدید در هر 100000 نفر در دو هفته گذشته. این کشور همچنین هشت مورد از نوع جدید “Omicron” را ثبت کرده است.

روز دوشنبه، مجله Seiska گزارش داد که مارین در کلوپ شبانه Butchers در هلسینکی در حال رقصیدن با دوستانش تا نزدیک به چهار سالگی دیده شده است.

مارین، که در سال 2019 به عنوان جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان انتخاب شد، قبلاً به دلیل مهمانی‌هایی در محل اقامت رسمی‌اش و پست‌های رسانه‌های اجتماعی که در آن با دوستانش عکس می‌گیرد یا به نظر می‌رسد در حال تبلیغ لوازم مد است، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در ماه اکتبر، او با یک پست اینستاگرامی به نقل از یک آهنگ پاپ فنلاندی به منتقدان پاسخ داد: “هی بوم-بوم-بومر، کمی یخ در کلاهت بگذار و آن را خنک کن.”

او بعداً به پخش کننده Yle گفت: “من نماینده نسل جوان هستم.” مارین گفت: «بله، این در نحوه انجام کار و نحوه زندگی من منعکس می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)