نخست وزیر بلژیک اعلام کرد: “این کووید-21 است” در حالی که نوع “Nu” به اروپا می رسد – اخبار RT World

نخست وزیر بلژیک هشدار داده است که ویروس کرونا که امروز جهان با آن مواجه است با ویروسی که دو سال پیش در ووهان ظاهر شد بسیار متفاوت است و مدعی شد که این ویروس سه برابر بیشتر از نوع اصلی مسری است.

الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که آخرین موج ویروس کرونا باید کووید-21 نامیده شود، زیرا هراس بر سر نوع «نو» اروپا را فرا گرفته است.

می توان گفت که این کووید-21 به جای کووید-19 است: سه برابر بیشتر از ویروس اصلی مسری است.

د کرو در حالی صحبت می کرد که دانشمندان بلژیکی در حال بررسی دو نمونه کووید-19 بودند که گمان می رفت B.1.1.529 جدید باشد. اندکی پس از اظهارات د کرو، مارک ون رانست ویروس شناس تایید کرد که یکی از نمونه ها، گونه ای بود که برای اولین بار در بوتسوانا یافت شد. بیمار روز دوشنبه از مصر بازگشته بود.

این سویه که انتظار می‌رود نام آن برگرفته از حرف یونانی “Nu” باشد، برای اولین بار در نمونه‌های گرفته شده در بوتسوانا در 11 نوامبر شناسایی شد و گمان می‌رود که به طور گسترده در جنوب آفریقا گسترش یافته است.

این نوع دارای 32 جهش در پروتئین اسپایک است که می تواند به پاتوژن اجازه دهد تا از ایمنی ناشی از واکسن فرار کند. آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) این نوع را به این صورت توصیف کرده است “بدترین چیزی که تا به حال دیده ایم.”

ادامه مطلب


اولین موارد ابتلا به

نخست وزیر بلژیک همچنین از طیف جدیدی از اقدامات کووید-19 برای مهار شیوع موج چهارم مرگبار ویروس خبر داد. این محدودیت ها شامل تعطیلی کلوپ های شبانه و سالن های رقص برای مدت سه هفته و همچنین ممنوعیت مهمانی های خصوصی است. مهمان‌نوازی مجبور می‌شود ساعت 11 شب تعطیل شود، در حالی که رستوران‌ها به حداکثر 6 نفر در هر میز محدود می‌شوند.

ما در تلاشیم تا مطمئن شویم که همه می توانند به دیدن یکدیگر ادامه دهند. ما هنوز هم می‌توانیم به بارها یا رستوران‌ها برویم، هنوز هم می‌توان فعالیت‌هایی داشت، اما باید با خیال راحت انجام شود.» DeCroo اضافه شد.

تا به امروز، موج چهارم توسط نوع بسیار مسری دلتا هدایت شده است که برای اولین بار در هند ظهور کرد. نخست وزیر خاطرنشان کرد: بلژیک هرگز بیش از امروز مبتلا به عفونت نبوده است.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!