نخست وزیر بریتانیا تحت بررسی اخلاقی – RT World News

گفته می شود که ریشی سوناک از ذکر سهام همسرش در یک شرکت مراقبت از کودکان کوتاهی کرده است

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، به دلیل عدم اشاره به علاقه همسرش به یک شرکت مراقبت از کودکان در هنگام بحث در مورد افزایش بودجه 5 میلیارد دلاری برای مراقبت از کودکان، توسط سازمان نظارت بر استانداردهای پارلمان مورد بازرسی قرار گرفته است.

روز دوشنبه، نام سوناک به فهرست سیاستمدارانی اضافه شد که توسط کمیسر دانیل گرینبرگ مورد بازجویی قرار گرفتند و گفت که این تحقیقات پنجشنبه گذشته آغاز شده است.

این پرونده مربوط به یک حادثه در ماه گذشته است که طی آن سوناک از افزایش بودجه 4 میلیارد پوندی (5 میلیارد دلاری) برای مراقبت از کودکان خبر داد. این طرح به افراد پاداش پرداخت می‌کند تا پرستار کودک شوند و افرادی که از طریق یک آژانس خصوصی وارد این حرفه می‌شوند دو برابر پرداخت می‌کنند.

وقتی نمایندگان مجلس از او پرسیدند که چرا این سیاست به نفع شرکت‌های خصوصی است، سوناک اشاره نکرد که همسرش، آکشتا مورتی، 20000 سهام در Koru Kids، یک آژانس خصوصی مراقبت از کودکان دارد. Koru Kids یکی از شش آژانسی است که در وب سایت دولت به عنوان ذینفعان این طرح جدید فهرست شده است.


پاسخ نخست وزیر بریتانیا به انتقاد از استخر خصوصی

دفتر سوناک اصرار دارد که او هیچ کار اشتباهی انجام نداده است و او قبل از بازجویی در ماه گذشته علاقه خود را به کورو کیدز به طور کتبی به دفتر کابینه اعلام کرده است. با این حال، منشور رفتاری استناد شده توسط گرینبرگ بیان می کند که نمایندگان مجلس “باید همیشه در اعلام هرگونه علاقه مرتبط در هر روند مجلس یا کمیته های آن علنی و صریح باشد.” از جمله لفظی.

مورتی دختر میلیاردر هندی غول فناوری نارایانا مورتی است. به گفته ساندی تایمز، او و سوناک در مجموع دارای ثروت 830 میلیون دلاری هستند که آنها را به ثروتمندترین زوج تاریخ در داونینگ استریت تبدیل می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: