نتایج انتخابات ممکن است در برلین لغو شود – RT World News

برخی از رای دهندگان در برلین، پایتخت آلمان، ممکن است مجبور شوند پس از شکایت رسمی تزار انتخابات فدرال این کشور به دلیل بی نظمی در رای گیری پارلمانی که دو ماه پیش برگزار شد، دوباره رای خود را به صندوق بیندازند.

به گفته این مقام، گئورگ تیل، این انتخابات – که برلینی‌ها در مورد ترکیب پارلمان آلمان، بوندستاگ و همچنین نمایندگان منتخب شهر تصمیم گرفتند – با بی‌نظمی‌هایی در مراکز رای‌گیری متعدد همراه بود.

از جمله رایج ترین مشکلات کمبود رای و صف های طولانی با زمان انتظار تا دو ساعت بود. در برخی موارد، رای دهندگان رای خود را از ساعت 6 بعدازظهر – یعنی زمانی که قرار بود همه شعبه های رای گیری بسته شده بود – به صندوق انداختند. رسانه های محلی روز جمعه گزارش دادند که تیل که وظیفه نظارت بر انتخابات در سطح فدرال را بر عهده داشت، همه موارد فوق را دلیل کافی برای اعتراض در پایتخت آلمان می دانست.


جناح محافظه‌کار بلوک مرکل می‌گوید که رهبری حزب باید پس از «افتخار» در انتخابات عمومی آلمان استعفا دهد.

تیل شش حوزه انتخابیه برلین را شناسایی کرد که ظاهراً بی‌نظمی‌ها در آنها شایع بود و به طور بالقوه زمینه را برای برگزاری مجدد انتخابات در این شهر فراهم کرد.

اکنون بر عهده یک کمیته ویژه بوندستاگ است که شکایت تیل را بررسی کند و ببیند آیا تخلفات گزارش شده با قوانین آلمان یا رویه های انتخاباتی مغایرت دارد یا خیر. با این حال، برای تکرار رای، حداقل یکی از آن تخلفات باید آنقدر جدی تلقی شود که بر توزیع کرسی‌های بوندستاگ تأثیر بگذارد.

در انتخابات 26 سپتامبر، محافظه کاران آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی، شکستی تاریخی خوردند و سوسیال دموکرات ها در صدر قرار گرفتند. حزب سوسیال دموکرات (SPD) از آن زمان تاکنون درگیر مذاکرات ائتلافی با سبزها و حزب دموکرات آزاد بوده است و انتظار می‌رود این سه تا اوایل هفته آینده یک توافق اولیه را اعلام کنند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید