نامزد جمال خاشقجی به جاستین بیبر در برنامه سعودی: برای قاتلان آواز نخوان

برای «قاتلان» نخوان: نامزد جمال خاشقجی به جاستین بیبر در برنامه سعودی

جاستین بیبر در حالی برنامه ریزی شده است که عربستان میزبان مسابقات جایزه بزرگ عربستان سعودی فرمول یک باشد

زنی که برای ازدواج با جمال خاشقجی نامزد کرده بود، از جاستین بیبر خواننده خواسته است تا اجرای برنامه ریزی شده خود در پنجم دسامبر در دومین شهر بزرگ جده عربستان سعودی را لغو کند و از او خواسته است که برای “قاتلان” روزنامه نگار مقتول سعودی برنامه اجرا نکند.

هاتیسه چنگیز نامه ای سرگشاده به خواننده نوشت که روز شنبه در واشنگتن پست منتشر شد و در آن از بیبر خواست اجرای برنامه را لغو کند تا “پیامی قدرتمند به جهان ارسال کند که از نام و استعداد شما برای بازگرداندن آبروی یک رژیم استفاده نخواهد شد.” که منتقدانش را می کشد.”

دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، در ماه فوریه گزارش اطلاعاتی آمریکا را منتشر کرد که در آن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی در سال 2018 در استانبول نقش داشته است، اما او را از هرگونه مجازات مستقیم در امان گذاشت. ولیعهد هرگونه دخالت را رد می کند.

چنگیز نوشت: برای قاتلان جمال محبوبم نخوان. “لطفاً سخن بگویید و قاتل او، محمد بن سلمان را محکوم کنید. صدای شما به گوش میلیون ها نفر خواهد رسید.”

بیبر که کانادایی است، در میان گروهی از هنرمندانی است که قرار است در حالی که عربستان میزبان مسابقات جایزه بزرگ عربستان سعودی فرمول یک در جده است، برنامه اجرا کند.

چنگیز با استفاده از حروف اول ولیعهد نوشت: “اگر از اینکه مهره MBS نباشید، پیام شما بلند و واضح خواهد بود: من برای دیکتاتورها اجرا نمی کنم. من عدالت و آزادی را به پول انتخاب می کنم.”

گروه های حقوق بشر از اجراکنندگان خواسته اند که علیه مسائل حقوق بشر در پادشاهی صحبت کنند.

دیده بان حقوق بشر روز چهارشنبه گفت: «عربستان سعودی سابقه استفاده از افراد مشهور و رویدادهای مهم بین المللی را برای منحرف کردن نظارت از سوء استفاده های فراگیر خود دارد.

این گروه مدافع از اجراکنندگان خواست که شامل رپر A$AP Rocky، دی جی دیوید گوتا و تیستو و خواننده جیسون درولو نیز می‌شوند، “به طور علنی در مورد مسائل حقوقی صحبت کنند یا، زمانی که شهرت شویی هدف اصلی است، شرکت نکنند.”

خاشقجی، ساکن آمریکا متولد عربستان سعودی که ستون‌های نظری برای واشنگتن پست در انتقاد از ولیعهد سعودی می نوشت، توسط تیمی از عوامل مرتبط با شاهزاده در کنسولگری پادشاهی در استانبول کشته و تکه تکه شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)