ناتو قصد دارد دفتر خود را در ژاپن باز کند – رسانه – اخبار RT World

به گزارش نیکی آسیا، بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده خواهان تعمیق همکاری آسیا و اقیانوسیه است

نیکی آسیا روز چهارشنبه گزارش داد ژاپن و ناتو به دنبال افزایش همکاری در فضای سایبری هستند و ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده قصد دارد اولین دفتر ارتباطی خود را در توکیو افتتاح کند.

بر اساس این رسانه که به نقل از مقامات ژاپنی و ناتو است، این ایستگاه یک نفره به ائتلاف اجازه می دهد تا رایزنی های دوره ای را با ژاپن و سایر شرکای خود در منطقه مانند استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی انجام دهد.

نیکی گزارش داد که پیشنهاد افتتاح دفتر ارتباطی پس از آن که برای اولین بار بین فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان سفر دومی به توکیو در اوایل سال جاری مطرح شد، همچنان در حال مذاکره است.

مشخص نیست که فضای اداری چگونه سازماندهی خواهد شد. این نشریه خاطرنشان می‌کند که ایستگاه‌های مشابه ناتو معمولاً توسط کشور میزبان ارائه می‌شود و اگر توکیو به تامین مالی یک پایگاه نظامی غربی در ژاپن پایان دهد، مرحله جدیدی در همکاری دفاعی برای این کشور رقم خواهد خورد.

همچنین گزارش شده است که توکیو قصد دارد قبل از نشست سران ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه، یک برنامه مشارکت شخصی با این اتحاد امضا کند. به گزارش نیکی، ژاپن و ناتو ظاهراً به دنبال تعمیق همکاری در مقابله با تهدیدات سایبری، هماهنگ کردن مواضع در مورد فناوری های نوظهور و مخرب و تبادل یادداشت ها در مورد مبارزه با اطلاعات نادرست هستند.


غرب در حال ایجاد اتحاد به سبک محور جنگ جهانی دوم - پوتین

این خبر در حالی منتشر می شود که ناتو آشکارا برنامه های خود را برای افزایش همکاری با شرکای خود در منطقه هند و اقیانوس آرام تشریح کرده است. این بلوک در مفهوم استراتژیک 2022 خود نیاز به ایجاد اتحادهای جدید را با اشاره به “چالش های سیستمی” به امنیت یورو-آتلانتیک که توسط چین و روسیه مطرح شده است، با توصیف مسکو “مهم ترین و مستقیم ترین تهدید” به ناتو

تلاش های این بلوک برای گسترش نفوذ خود در آسیا قبلاً مورد انتقاد مسکو و پکن قرار گرفته است. در ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تلاش برای ایجاد A “ناتوی جهانی” و گفت که این شبیه اقدامات آلمان نازی، ایتالیا و ژاپن در دهه 1930 است.

در همین حال، چین نیز مفهوم استراتژیک ناتو را محکوم کرده و مدعی است که این مفهوم مملو از حقایق تحریف شده و آغشته به ذهنیت جنگ سرد است که سیاست خارجی پکن را لکه دار می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: