میکروب های پلاستیک خوار ممکن است برای مقابله با آلودگی جهانی استفاده شوند – RT World News

یک مطالعه جدید ادعا می کند که آلودگی پلاستیکی جهانی سیاره ما را مجبور به سازگاری می کند و میکروارگانیسم هایی در حال رشد هستند که می توانند زباله های انباشته شده را تخریب کنند. موجودات زنده با پتانسیل کاهش 10 نوع پلاستیک کشف شده اند.

مطالعه دانشگاه فناوری چالمرز سوئد نشان می دهد حشرات تولید آنزیم های تخریب کننده پلاستیک هم در خشکی و هم در اقیانوس ها از نظر کمیت و تنوع در حال رشد هستند. محققان بیش از 30000 همولوگ آنزیمی – اعضای توالی پروتئین با خواص مشابه – را کشف کرده‌اند که در سرتاسر سیاره زندگی می‌کنند و پتانسیل تخریب 10 نوع پلاستیک را دارند که به طور گسترده توسط انسان استفاده می‌شود.

ادامه مطلب


موفقیت بزرگ در تبدیل پلاستیک به سوخت توسط دانشمندان با استفاده از 50 درصد انرژی کمتر و بدون افزودن CO2 به جو

محققان فاش کردند که حدود 12000 موجود از این نوع در اقیانوس و 18000 موجود در خاک یافت شد و افزودند که زیستگاه آنها با سطوح محلی آلودگی پلاستیکی مرتبط است. بیشترین میزان حشرات تخریب کننده پلاستیک در “کشف شد”مناطق بسیار آلوده، از جمله اقیانوس آرام جنوبی و دریای مدیترانه.

ما انتظار نداشتیم که تعداد زیادی از آنها را در میان میکروب های مختلف و زیستگاه های محیطی پیدا کنیم. این یک کشف شگفت‌انگیز است که واقعاً مقیاس موضوع را نشان می‌دهدیان زریمک، نویسنده اول این مطالعه، گفت.

در حالی که قبلاً شناخته شده بود که برخی از آنزیم ها می توانند پلاستیک را هضم کنند، دانشمندان اکنون معتقدند که محیط برای رشد بیشتر این موجودات برای مقابله با حدود 380 میلیون تن پلاستیک تولید شده سالانه در حال تکامل است. آخرین یافته ها نشان دهنده “نمایش قابل توجهی از چگونگی واکنش محیط به فشارهایی که ما بر آن وارد می کنیمبه گفته محققی از دانشگاه فناوری چالمرز، دانشیار الکسی زلزنیاک.

دانشمندان امیدوارند که تجزیه و تحلیل بیشتر نمونه‌های DNA محیطی با پتانسیل تخریب پلاستیک به مردم در مدیریت بحران آلودگی کمک کند. این میکروارگانیسم ها نگه می دارندپتانسیل بزرگی برای متحول کردن مدیریت زباله های پلاستیکی جهانی“، این مطالعه ادعا می کند. نویسندگان آن اکنون می خواهند آزمایش کنندامیدوار کننده ترین کاندیداهای آنزیمیدر آزمایشگاه، و مواردی را شناسایی کنید که می‌توانند در فرآیندهای بازیافت جدید برای سرعت بخشیدن به تخریب بسیار آهسته پلاستیک استفاده شوند. “از آنجا می توانید جوامع میکروبی را با عملکردهای تخریب هدفمند برای انواع پلیمری خاص مهندسی کنیدزلزنیاک توضیح داد.