میلیاردر روسی با ادعای ۷ میلیارد دلاری طلاق روبرو است، یکی از بزرگترین طلاق های جهان

میلیاردر روسی با ادعای ۷ میلیارد دلاری طلاق روبرو است، یکی از بزرگترین طلاق های جهان

ولادیمیر پوتانین دومین مرد ثروتمند روسیه است و با یکی از بزرگترین ادعاهای طلاق در جهان روبروست.

ولادیمیر پوتانین، دومین مرد ثروتمند روسیه، پس از جف بزوس و بیل گیتس، با یکی از بزرگترین دعاوی طلاق در جهان مواجه است.

همسر سابق او، ناتالیا پوتانینا، به دنبال 50٪ از ارزش سهام خود در MMC Norilsk Nickel PJSC است و حداکثر مبلغ را در جلسه دادگاه لندن در روز سه شنبه مشخص کرد. با توجه به اینکه Potanin حدود یک سوم سهام این تولید کننده فلز را در اختیار دارد، این مبلغ می تواند بیش از 7 میلیارد دلار باشد.

پوتانین پس از اینکه پوتانینا دادگاه بدوی را که او را به “گردشگری طلاق” متهم کرده بود، لغو کرد، با این پرونده مبارزه می کند. قاضی نیکلاس فرانسیس گفت که پوتانین هنوز منتظر شنیدن این است که آیا دادگاه عالی بریتانیا درخواست تجدید نظر را بررسی خواهد کرد یا خیر.

دادگاه‌های طلاق لندن مقصدی محبوب برای دعواهای حقوقی با ارزش بوده است، و قضات معمولاً آماده هستند تا سهم مساوی‌تری از دارایی‌های زوج را صادر کنند. در بریتانیا، بزرگترین پرداختی که عموماً در یک طلاق به دست می‌آید، در حال حاضر 450 میلیون پوند (631 میلیون دلار) به همسر میلیاردر فرخاد احمدوف است – اگرچه این دو با پرداخت کمتر از یک سوم این مبلغ تسویه حساب کردند.

پوتانینا گفت که علاوه بر سهام نوریلسک، از سال 2014 آماده پذیرش 50 درصد از کل سود سهام خواهد بود. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، 29.9 میلیارد دلار. پوتانینا همچنین به دنبال نیمی از ارزش یک ملک گران قیمت روسیه است که به نام خانه پاییز شناخته می شود.

پوتانینا گفت که حدود 40 میلیون دلار پس از طلاق روسی دریافت کرده است در حالی که پوتانین گفت که در نهایت 84 میلیون دلار دریافت کرده است — مبلغی که طبق استانداردهای انگلیسی با توجه به ثروت او و طول ازدواج 31 ساله آنها “جایزه ناچیزی” است. قاضی در تصمیم قبلی گفته است.

فرانسیس هیوز، وکیل پوتانینا، از اظهار نظر خودداری کرد. یک وکیل برای Potanin بلافاصله ایمیل‌هایی را که به دنبال نظر بودند، برنگرداند.

یکی دیگر از میلیاردرهای روسی، دیمیتری ریبولوفلف، مورد طلاق پر سر و صدایی قرار گرفت که در شش حوزه قضایی رخ داد و منجر به سال‌ها خشونت شد. در سال 2014، یک قاضی سوئیسی به همسر سابقش، النا ریبولولواوا، 4.5 میلیارد دلار جایزه داد، اما حکم بعدی این مبلغ را به بیش از 600 میلیون دلار کاهش داد.