میلیاردر با خیال راحت از فضا باز می گردد (ویدئو) — ​​RT World News

یک خدمه توریستی متشکل از یک غول مد ژاپنی، تهیه کننده او و یک فضانورد روسی پس از گذراندن 12 روز در ایستگاه فضایی بین المللی، اوایل روز دوشنبه با خیال راحت به زمین بازگشتند.

کپسول روسی سایوز حامل این سه نفر در ساعت 9:13 صبح (3:13 بامداد به وقت گرینویچ) سه ساعت پس از باز شدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی، در استپ قزاقستان یک برخورد نرم انجام داد.

آژانس فضایی روسیه روسکوسموس گفت، یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی، یوزو هیرانو، تهیه کننده او و الکساندر میسورکین فضانورد روسی، بار شتاب استاندارد 4g را در طول فرود معمولی تجربه کردند. این سومین ماموریت فضایی مائزاوا بود.

ادامه مطلب




گفته می شود فضاپیماها احساس خوبی دارند. وسایل نقلیه تمام زمینی برای بازیابی خدمه به محل اعزام شدند زیرا ابرهای کم مانع استفاده از هلیکوپترها شدند.

شهروندان ژاپنی اولین گردشگرانی بودند که از سال 2009 به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کردند.

مائزاوا هفته گذشته در مصاحبه ای از مدار زمین به AP گفت که پول پرداخت کرده است “تقریبا” مبلغ 80 میلیون دلار برای سفرهایش. این مرد 46 ساله شکایت کرد “کمی بیماری حرکت” و مشکلات با خواب در حالی که در مدار است، اما هنوز هم گفته است که آن است “تجربه شگفت انگیز.”

موسس Zozotown، بزرگترین پلتفرم خرید آنلاین مد ژاپن، Maezawa بیش از 100 کار را در فضا طی 12 روز گذشته انجام داده است، از جمله تلاش برای بازی تنیس روی میز و گلف.

این سرمایه دار که دارایی خالص او توسط فوربس 1.9 میلیارد دلار تخمین زده می شود، مدت هاست که مجذوب فضا بوده است. او همچنین یک صندلی در کشتی ستاره ای ایلان ماسک رزرو کرد که قرار است در سال 2023 در کنار ماه پرواز کند.

در ماه اکتبر، یولیا پرسیلد، بازیگر روسی و کلیم شیپنکو، فیلمساز، به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند تا فیلمی از «چالش»، اولین فیلم بلند ساخته شده در فضا، به عنوان بخشی از همکاری Roscosmos و کانال 1 تلویزیون این کشور تهیه کنند.