مک دونالد مجبور به جیره بندی سیب زمینی سرخ کرده در ژاپن در میان کمبود ملی سیب زمینی شد

چرا مک دونالد در ژاپن سیب زمینی سرخ کرده جیره بندی می کند؟

محدودیت اندازه سیب زمینی سرخ شده همچنین در شرایطی است که سیل در کانادا باعث کاهش واردات سیب زمینی در ژاپن شده است. (فایل)

توکیو:

نوع جدیدی از کمبود چیپس زنجیره‌های تامین ژاپنی را تحت تاثیر قرار داده است و مک دونالد مجبور به جیره‌بندی سیب زمینی سرخ کرده در این کشور شده است زیرا کووید-19 و سیل در کانادا واردات سیب‌زمینی را فشرده کرده است.

مک‌دونالدز ژاپن اعلام کرد از روز جمعه فقط سیب‌زمینی‌های سرخ کرده کوچک را به مدت یک هفته برای جلوگیری از کمبود می‌فروشد.

این شرکت در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد: به دلیل سیل در مقیاس بزرگ در نزدیکی بندر ونکوور و بحران زنجیره تامین جهانی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تاخیر در عرضه سیب‌زمینی وجود دارد.

این شرکت گفت که این اقدام را انجام داده است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان همچنان می توانند سیب زمینی سرخ کرده سفارش دهند، حتی اگر “تهیه پایدار مواد منبع” دشوار باشد.

این محدودیت در دوره شلوغ پایان سال اعمال می شود و مدارس و ادارات برای تعطیلات تعطیل می شوند.

این غذا در روز کریسمس نیز برقرار خواهد بود – که معمولاً در ژاپن با سرو غذای دلچسب یکی دیگر از غول‌های فست فود ایالات متحده، مرغ سوخاری کنتاکی، جشن گرفته می‌شود، که به‌شدت در سراسر دوره جشن به بازار عرضه می‌شود.

در همین حال، کمبود ریزتراشه های جهانی ناشی از بیماری همه گیر همچنان گریبان غول های خودروسازی از جمله تویوتا ژاپن را گرفته است که به دلیل بحران و مشکلات زنجیره تامین در جنوب شرقی آسیا اعلام کرده است تولید خود را کاهش داده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)