مکرون اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی را به قانون امضا کرد – RT World News

لایحه رئیس جمهور فرانسه سن بازنشستگی را از 62 سال به 64 سال افزایش می دهد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه لایحه ای را امضا کرد که به موجب آن سن بازنشستگی از 62 سال به 64 سال افزایش می یابد. این اصلاحات باعث ناآرامی های سراسری شده است و مخالفان و اتحادیه ها متعهد شده اند که به اعتراض خود ادامه دهند.

این اصلاحات در اوایل روز شنبه در مجله رسمی فرانسه منتشر شد.

بدين ترتيب قانون تامين اجتماعي اصلاح مي شود… در بند اول عبارت: شصت و دو به جاي كلمه: شصت و چهار قرار مي گيرد.” در این بیانیه آمده است.

سن بازنشستگی هر بار سه ماه افزایش می یابد، از سپتامبر تا زمانی که در سپتامبر 2030 به 64 سال برسد.

روز جمعه بالاترین مقام قانون اساسی فرانسه به اکثر اصلاحات پیشنهادی رئیس جمهور چراغ سبز نشان داد. شورای قانون اساسی همچنین درخواست رفراندوم را که توسط سیاستمداران چپ ارائه شده بود، رد کرد.


اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی فرانسه با وجود ناآرامی های ملی تصویب شد

نخست وزیر الیزابت بورن این تصمیم را روز جمعه به عنوان “پایان سفر نهادی و دموکراتیک.

با این حال، اپوزیسیون و اتحادیه ها با تصمیم گیری در مورد درخواست دوم برای همه پرسی در اوایل ماه آینده، از عقب نشینی خودداری کردند.

مارین لوپن، رهبر تظاهرات ملی جناح راست، پیش بینی کرد که امضای این لایحه «نشان دهنده جدایی نهایی بین مردم فرانسه و امانوئل ماکرون است.

این احساس توسط دبیر اول حزب سوسیالیست، اولیویه فور، تکرار شد، که در مورد اینکه آیا رئیس جمهور اظهار تردید کرد.خواهد توانست حکومت کندپس از تصمیم او. فور همچنین متعهد شد کهادامه آزار و اذیت دموکراتیک برای عقب راندن رئیس جمهور و دولتش.

ژان لوک ملانشون، سیاستمدار چپگرای کهنه کار، خواستار اتحاد در میان مخالفان اصلاحات شد و مسیر فرانسه را به سمت یک “مخالفت” محکوم کرد.سلطنت ریاست جمهوری

در همین حال، اتحادیه‌ها از فرانسوی‌ها خواسته‌اند تا در اول ماه مه به عنوان بخشی از «تظاهرات»بسیج استثنایی و مردمی

پیش از تصمیم شورا، صدها هزار معترض روز پنجشنبه به خیابان‌های شهرها و شهرک‌های فرانسه ریختند.

در پاریس، اغتشاشگران چندین ساختمان را تخریب کردند و پلیس مردم را با باتوم مورد حمله قرار داد و گاز اشک آور را به سمت جمعیت پرتاب کرد.

پرزیدنت مکرون اصرار دارد که اصلاحات برای حمایت از سیستم بیمار بازنشستگی فرانسه ضروری است.

با این حال، بسیاری از مردم فرانسه به اصلاحیه‌هایی که ماکرون بدون اجازه رأی‌گیری در مجلس پایین‌تر پارلمان به تصویب رساند، مخالفت کرده‌اند. قانونگذاران اپوزیسیون دو بار درخواست عدم اعتماد علیه دولت ارائه کردند که در نهایت هر دو را از دست دادند.