مونتانا ممنوعیت کامل TikTok را تصویب کرد – RT World News

فرماندار گرگ جیانفورته گفت این اقدام از اطلاعات خصوصی آمریکایی ها از چین محافظت می کند

مونتانا یک ممنوعیت همه جانبه در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی TikTok اعمال کرده است که سخت‌ترین اقدامی است که هر ایالت آمریکا علیه این سایت انجام داده است. این شرکت رسانه های اجتماعی که متعلق به یک شرکت فناوری چینی است، این قانون را محکوم کرده و استدلال می کند که این قانون حقوق شهروندان آمریکایی را نقض می کند.

فرماندار گرگ جیانفورته روز چهارشنبه این لایحه را امضا کرد و به قانون تبدیل شد توییت کردن که اندازه گیری خواهد شد “از داده های شخصی و خصوصی مونتان ها در برابر حزب کمونیست چین محافظت کنید.” این ممنوعیت فراگیر قرار است از اول ژانویه 2024 اجرایی شود، اگرچه ممکن است با چالش‌های قانونی از سوی TikTok و گروه‌های آزادی مدنی مواجه شود.

این قانون که با نام SB419 شناخته می‌شود، ماه گذشته با حمایت قوی جمهوری‌خواهان از طریق قوه مقننه ایالت مونتانا به تصویب رسید، که اصرار داشتند TikTok با توجه به مالکیت آن توسط ByteDance، یک شرکت مستقر در پکن، حریم خصوصی و امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کند. این لایحه TikTok را از فعالیت در داخل ایالت منع می‌کند و فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل را از میزبانی سایت تحت تهدید جریمه‌های 10000 دلاری در روز منع می‌کند.

TikTok روز چهارشنبه بیانیه ای صادر کرد و اعلام کرد که با قانون جدید مبارزه خواهد کرد و “به کار خود برای دفاع از حقوق کاربران خود در داخل و خارج از مونتانا ادامه دهید.”


لیست سیاه کلمه کلیدی ByteDance فاش شد - Forbes

فرماندار Gianforte با ممنوعیت غیرقانونی TikTok، پلتفرمی که به صدها هزار نفر در سراسر ایالت قدرت می‌دهد، لایحه‌ای را امضا کرده است که حقوق متمم اول مردم مونتانا را نقض می‌کند. بروک اوبروتر، سخنگوی شرکت گفت. ما می‌خواهیم به مردم مونتان اطمینان دهیم که می‌توانند به استفاده از TikTok برای ابراز وجود، کسب درآمد و یافتن جامعه ادامه دهند.»

این پلتفرم قبلاً استدلال می کرد که عملیات آن اکنون به طور کامل در ایالات متحده مستقر است و مکرراً انتقال داده های آمریکایی ها به دولت چین را رد می کرد. پکن نیز این اتهامات را بی اساس رد کرده است.

گروه های حقوقی و سازمان های صنعتی نیز این ممنوعیت را محکوم کردند و ACLU مدعی شد که تصویب شده است “به نام احساسات ضد چینی.” NetChoice – یک گروه تجاری متشکل از چندین شرکت فناوری از جمله TikTok – این لایحه را بیان کرد. قانون اساسی ایالات متحده، روند قانونی و آزادی بیان را نادیده می گیرد.

اگرچه مونتانا اولین کسی است که TikTok را ممنوع کرده است، اما این سرویس در حداقل 25 ایالت دیگر ایالات متحده و در داخل دولت فدرال با محدودیت هایی مواجه شده است که این برنامه را در دستگاه های رسمی ممنوع کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: