موشک روسی حامل میلیاردر ژاپنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی

موشک روسی حامل میلیاردر ژاپنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک خدمه هفت نفره شامل دو فضانورد روسی و یک فضانورد ژاپنی است.

بایکونور، قزاقستان:

یک موشک روسی حامل یک میلیاردر ژاپنی روز چهارشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخت و نشانگر بازگشت این کشور به گردشگری فضایی پس از یک وقفه طولانی مدت بود که شاهد افزایش رقابت از سوی ایالات متحده بود.

یوساکو مائزاوا، غول مد آنلاین و دستیارش یوزو هیرانو، اوایل روز چهارشنبه از کیهان بایکونور در قزاقستان منفجر شدند.

آژانس فضایی روسیه گفت که آنها در ساعت 1340 به وقت گرینویچ به ماژول پویسک بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی متصل شدند.

روسکاسموس در توییتی نوشت: «ما تماس داریم.

سفر آن‌ها با فضاپیمای سه نفره سایوز که توسط فضانورد الکساندر میسورکین هدایت می‌شد، کمی بیش از شش ساعت طول کشید و یک سال پرچم‌دار را به پایان رساند که بسیاری آن را نقطه عطفی برای سفرهای فضایی خصوصی می‌دانستند.

میلیاردرهای ایلان ماسک، جف بزوس و ریچارد برانسون همگی در این سال پروازهای تجاری تجاری موفقی انجام دادند و به بازاری که روسیه مشتاق دفاع از آن است هجوم بردند.

جمعیتی در محل پرتاب – از جمله خانواده و دوستان مائزاوا – در دمای انجماد شهامت نشان دادند و در حالی که موشک به آسمان خاکستری منفجر شد و پیش از ناپدید شدن در ابرها ردی از شعله های نارنجی به جا گذاشت، شادی کردند.

ریو اوکوبو، وکیل پروژه های فضایی مائزاوا، گفت: “این یک روند طولانی بود. خیلی تکان دهنده است. نزدیک بود گریه کنم.”

یکی از دوستان قدیمی میلیاردر، هیرویوکی سوگیموتو، 44 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: “من واقعا هیجان زده هستم، اما او دوست من نیز هست، بنابراین من نگران او هستم.”

در میان مهمانداران، یک خانواده سه نفره وجود داشت که از بین یک میلیون متقاضی در مراسم رونمایی موفق به کسب امتیاز شدند. این برادر و خواهر بنرهایی با دست کشیده بودند که صورت مائزاوا در داخل یک گل آفتابگردان و تصویری از یک موشک قرار داشت.

این سه نفر 12 روز را در ایستگاهی می گذرانند که در آن گردشگران ژاپنی زندگی روزمره خود را در ایستگاه فضایی بین المللی برای کانال محبوب یوتیوب Maezawa مستند می کنند.

این میلیاردر 46 ساله 100 کار را برای انجام دادن در کشتی تعیین کرده است، از جمله میزبانی یک تورنمنت بدمینتون.

ISS محل استقرار خدمه بین المللی هفت نفره از جمله دو فضانورد روسی و یک فضانورد ژاپنی است.

آنتون شکاپلروف از روسیه از این سه نفر استقبال کرد.

او در توییتی نوشت: «ما از قبل برای شما شام آماده کرده‌ایم. “منتظر باز شدن دریچه ها تا یکی دو ساعت دیگر هستیم!”

مائزاوا همچنین قصد دارد هشت نفر را در ماموریت سال 2023 در اطراف ماه که توسط اسپیس ایکس ماسک انجام می شود، همراه خود ببرد.

او و دستیارش اولین شهروندان خصوصی ژاپنی هستند که از زمان سفر روزنامه نگار تویوهیرو آکیاما به ایستگاه میر در سال 1990، از فضا دیدن کردند.

روسیه سابقه چوپانی گردشگرانی را که خود سرمایه گذاری می کنند به فضا دارد.

با مشارکت شرکت آمریکایی Space Adventures، Roscosmos قبلاً هفت گردشگر را از سال 2001 به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد – یکی از آنها دو بار.

– “بسیار صبور و خلاق”-

آخرین آنها گای لالیبرت، یکی از بنیانگذاران Cirque du Soleil کانادا در سال 2009 بود که به او لقب اولین دلقک در فضا را دادند.

تام شلی، رئیس Space Adventures، بازگشت روسیه به تجارت پررونق گردشگری فضایی را ستود.

او اندکی پس از پرواز به خبرگزاری فرانسه گفت: “12 سال گذشته است. ما باید بسیار صبور باشیم. باید بسیار خلاق باشیم. بنابراین، این نقطه اوج تلاش بسیاری از افراد مختلف است.”

در ماه اکتبر، روسیه اولین فضانوردان آموزش ندیده خود را از زمان سفر لالیبرت به فضا پرتاب کرد و یک بازیگر و کارگردان روسی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد و در آنجا صحنه‌هایی را برای اولین فیلم در مدار فیلمبرداری کردند.

پس از اینکه ناسا شاتل فضایی خود را در سال 2011 بازنشسته کرد، مسکو ارسال گردشگران به فضا را متوقف کرد و روسیه را در انحصار تامین ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار داد.

ناسا تمام صندلی های پرتاب سایوز را به قیمت 90 میلیون دلار در هر نقطه خریداری کرد که عملاً به پروازهای توریستی پایان داد.

سال گذشته زمانی که یک فضاپیمای SpaceX اولین فضانوردان خود را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد، این موضوع تغییر کرد.

ناسا شروع به خرید پروازها از اسپیس ایکس کرد و روسیه را از انحصار خود سلب کرد و میلیون ها دلار درآمد برای آژانس فضایی که دارای پول نقد بود هزینه کرد.

در حالی که هزینه بلیط های فضا برای گردشگران فاش نشده است، Space Adventures نشان داده است که آنها در محدوده 50 تا 60 میلیون دلار هستند.

Roscosmos قصد دارد به توسعه تجارت گردشگری فضایی خود ادامه دهد و در حال حاضر دو موشک سایوز را برای چنین سفرهایی راه اندازی کرده است.

دیمیتری روگوزین، مدیر Roscosmos پس از پرتاب گفت: “ما این جایگاه را به آمریکایی ها نمی دهیم. ما آماده هستیم برای آن بجنگیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)