موسیقیدان مشهور جهان به اتهام تروریسم در ترکیه بازداشت شد – RT World News

عمر سلیمان، موسیقی‌دان سوری الاصل که با افرادی مانند بیورک و دیمون آلبارن کار می‌کرد، در ترکیه به اتهام ارتباط با حزب کارگران کردستان، که از سوی آنکارا یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، بازداشت شده است.

مدیر این خواننده گفت که سلیمان روز چهارشنبه برای بازجویی آورده شد و افسران نیز در خانه او در استان سانلیورفا در جنوب شرقی ترکیه جستجو کردند.

ادامه مطلب


دادگاه عالی ترکیه کیفرخواست انحلال حزب حامی کردها HDP را پذیرفت

او افزود که این دستگیری احتمالاً به دلیل گزارش‌های اخیر مبنی بر سفر این نوازنده به منطقه‌ای در سوریه که تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد موسوم به YPG است، تحریک شده است.

YPG متحدان ایالات متحده در مبارزه با دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش) بوده اند، اما ترکیه آنها را گسترش حزب کارگران کردستان (PKK) و تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند.

برای چندین دهه، حزب کارگران با نیروهای ترکیه در جنوب شرقی این کشور می جنگد و برای خودمختاری بیشتر برای جمعیت کرد تلاش می کند.

پسر سلیمان ارتباط های تروریستی پدرش را رد کرد و گفت که او هیچ گونه وابستگی سیاسی نداشته و قربانی یک حمله تروریستی شده است. “گزارش مخرب.” برخی از رسانه ها ادعا کردند که این نوازنده ممکن است اواخر روز پنجشنبه از بازداشت آزاد شود.

سلیمان از استان حسکه که اکثراً کردنشین سوریه است، به عنوان مجری عروسی پرکار در کشورش شناخته می شد. اما حرفه بین‌المللی او پس از اینکه یک دهه پیش به ترکیه نقل مکان کرد و از درگیری‌های سوریه فرار کرد، به شدت افزایش یافت. کلیپ های این مرد 55 ساله، از جمله برترین آهنگ او “Warni Warni”، میلیون ها بازدید را در یوتیوب به دست آورده است. او در مراسم جایزه صلح نوبل در سال 2013 و همچنین در بسیاری از جشنواره های بزرگ در سراسر جهان اجرا کرد.

سبک منحصر به فرد او که مبتنی بر ترکیب موسیقی محلی سنتی خاورمیانه با صدای الکترونیک است، توجه ستارگانی مانند بیورک، فور تت، دیمون آلبارن و دیپلو را به خود جلب کرده است که همگی با سلیمان همکاری داشته اند.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!