موزه هولوکاست در مورد لهستان هشدار داد – اخبار RT World

این بیانیه هشدار داد که این تراژدی به طور فزاینده ای برای اهداف سیاسی “سلاح” می شود

موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده آنچه را که به عنوان یک هولوکاست توصیف می کند محکوم کرده است روند رو به رشد حملات به بورسیه تحصیلی هولوکاست در لهستان، پس از حوادث اخیر مربوط به مورخان باربارا انگلکینگ و یان گرابوفسکی.

موزه مستقر در واشنگتن دی سی روز پنجشنبه بیانیه ای را در وب سایت خود منتشر کرد و در آن توبیخ شد “سلاح سازی هولوکاست برای اهداف سیاسی” در لهستان. همچنین از شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است “تمام خشونت های مرتبط با این تعقیب ها را محکوم می کنیم.”

برای بیش از سه دهه، موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده با دولت‌های متوالی لهستان و بسیاری از مؤسسات، مکان‌های تاریخی و افراد لهستانی کار کرده است تا تاریخ نسل‌کشی یهودیان اروپایی توسط آلمان نازی را حفظ کند و به مردم جهان درباره اهمیت مداوم آن آموزش دهد. ” سارا جی بلومفیلد، مدیر موزه گفت. او اضافه کرد که این بود حیاتی است که این تلاش ها ادامه یابد.

موزه، که وظایف خود را به عنوان “مقابله با نفرت، جلوگیری از نسل کشی و ارتقای کرامت انسانی” همچنین به یک ضربه بزنید “الگو” حمله به مورخان و محققان هولوکاست در لهستان.

این بیانیه در پی رویدادهای جداگانه ای است که در آن مورخان هولوکاست به دلیل اظهارات در مورد انفعال لهستانی در مورد آزار و اذیت یهودیان در طول اشغال آلمان نازی مورد انتقاد قرار گرفته اند.


نازی ها

در ماه آوریل، انگلکینگ، محقق هولوکاست، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که معتقد است یهودیان لهستانی در طول جنگ جهانی دوم از برخی از لهستانی‌ها ناامید شده‌اند. او ادعا کرد وجود دارد “باج گیری گسترده” یهودیان لهستانی که در ازای افشا نکردن مکان خود به اشغالگران نازی به دنبال منافع شخصی هستند.

نخست وزیر ماتئوش موراویسکی به انگلکینگ پاسخ داد “نظر رسوا” با این ادعا که کمی بیشتر از “روایت ضد لهستانی.” ناسیونالیست‌های لهستانی عموماً قبول دارند که برخی از لهستانی‌ها در طول جنگ جهانی دوم در مخالفت با هموطنان یهودی خود عمل کردند، اما استدلال می‌کنند که نباید باعث تحریف اکثریت قاطع این کشور در مخالفت با یهودستیزی شود.

روزنامه تایمز اسرائیل روز جمعه گزارش داد که در اوایل این هفته در ورشو، سخنرانی گرابوفسکی مورخ لهستانی-کانادایی توسط گرژگورز براون، سیاستمدار راست افراطی، که تلاش کرد میکروفون را از بین ببرد و بلندگوها را پایین بیاورد، قطع شد. براون که به یهودستیزی متهم شده است، بعداً گفت که اعتراض او به این رویداد تلاشی برای دفاع از لهستان در برابر آنچه که او آن را گرابوفسکی می خواند، بود. “تبلیغات تاریخی”

گرابوفسکی قرار بود سخنرانی ای با محوریت تاریخ یهودی ستیزی در لهستان قبل و در طول هولوکاست ارائه دهد. در سال 2018، لهستان متهم کردن این کشور به عضویت در جنایات آلمان نازی را جرم اعلام کرد. گرابوفسکی پس از حادثه مربوط به براون گفت که او “احساس کردم [I was] در لهستان در دهه 1930.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: