موج Omicron، لوفت‌هانزا آلمان را مجبور به 33000 پرواز زمستانی کرد

موج Omicron، لوفت‌هانزا آلمان را مجبور به 33000 پرواز زمستانی کرد

صنعت هواپیمایی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده است

فرانکفورت:

کارستن اسپور، مدیر اجرایی آلمان، روز پنجشنبه گفت، شرکت ملی آلمانی لوفت‌هانزا برنامه پرواز زمستانی خود را «حدود 10 درصد» کاهش خواهد داد، زیرا گسترش نوع Omicron به عدم اطمینان در مورد سفر دامن می‌زند.

اسپور در مصاحبه ای با Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung گفت: «از اواسط ژانویه تا فوریه، شاهد کاهش شدید رزرو هستیم و باعث شد این گروه هواپیمایی «33000 پرواز یا حدود 10 درصد» از پروازهای خود را در زمستان امسال لغو کند. FAS).

اسپور گفت: مهمتر از همه، ما در بازارهای داخلی خود مانند آلمان، سوئیس، اتریش و بلژیک مسافرانی را از دست می دهیم، زیرا این کشورها بیشترین آسیب را از موج همه گیر دیده اند.

مدیرعامل شرکت گفت: بزرگترین گروه هواپیمایی اروپا – که شامل خطوط هوایی یورووینگز، اتریش، سوئیس و بروکسل ایرلاینز است – در حال حاضر “حدود 60 درصد” پروازها را در مقایسه با سال قبل از همه گیری 2019 انجام می دهد که “تقریبا نیمی” از تعداد مسافران را حمل می کند. .

اسپور گفت، اگر این گروه 18000 “پرواز اضافی و غیر ضروری را فقط برای تضمین حق فرود و برخاستن ما” انجام نمی داد، تعداد لغوها بیشتر می شد.

صنعت خطوط هوایی از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده است و پروازهای بی‌شماری در سال 2020 با بستن مرزهای کشورها متوقف شده است.

انجمن فرودگاه های اروپا ACI Europe روز پنجشنبه تخمین زد که تعداد مسافرانی که از طریق اعضای آن سفر می کنند از 24 نوامبر، زمانی که نوع Omicron برای اولین بار به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد، 20 درصد کاهش یافته است.

آلمان محدودیت های سخت گیرانه تری برای مسافرانی که از بریتانیا و آفریقای جنوبی می آیند، در میان سایرین وضع کرده است، جایی که نوع جدید باعث افزایش موارد شده است.

باد مخالف ناگهانی برای صنعت همچنین باعث شد که شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ایرلندی رایان ایر برنامه برنامه ریزی شده ژانویه خود را در این هفته 33 درصد کاهش دهد.

در سراسر اقیانوس اطلس، امریکن ایرلاینز اعلام کرد که روزانه بیش از 5000 پرواز را به طور متوسط ​​در طول دوره کریسمس و سال نو انجام می دهد – حدود 86 درصد از برنامه پروازی خود در مدت مشابه در سال 2019.

این شرکت گفت که تقاضای داخلی “بسیار قوی است”.

در سطح بین‌المللی، محدودیت‌های سفر مرتبط با بیماری همه‌گیر یا الزامات آزمایشی «اثر کاهش‌دهنده» بر تقاضا دارند، «و ما آن را در برخی مکان‌ها دیده‌ایم».

خلبانان بیمار

روز پنجشنبه، سخنگوی لوفت‌هانزا به خبرگزاری فرانسه گفت که این شرکت هواپیمایی در حوالی کریسمس چندین پرواز بین‌آتلانتیک را لغو کرده است، زیرا تعداد خلبان‌هایی که در این زمان از سال مریض شده‌اند بیشتر از حد معمول بوده است.

سخنگو در پاسخ به این سوال که آیا غیبت ها به نوع Omicron مرتبط است یا خیر، گفت که او “نمی تواند حدس بزند” زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد علل بیماری ندارد.

در مجموع، این شرکت هواپیمایی مجبور شده است از 6 پرواز بین 23 تا 26 دسامبر، از جمله خدمات به شیکاگو، بوستون و واشنگتن، حذف کند.

سخنگوی لوفت هانزا گفت که کمبود پرسنل علیرغم “ذخایر برنامه ریزی شده بزرگ” خدمه لوفت هانزا است.

شرکت هواپیمایی ملی سوئد SAS نیز روز چهارشنبه 9 پرواز خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرد، زیرا روز قبل حدود 30 پرواز در سراسر جهان را لغو کرد.

لوفت هانزا اولین سود عملیاتی خود را از زمان شروع همه گیری در سه ماهه سوم سال جاری پس از 18 ماه دشوار ثبت کرد.

این اپراتور در سال 2020 زیان اساسی یا عملیاتی 5.5 میلیارد یورویی (6.2 میلیارد دلار) را رزرو کرد و برای حمایت به دولت مراجعه کرد.

در ماه نوامبر، لوفت هانزا اعلام کرد که بازپرداخت کمک مالی 9 میلیارد یورویی را که از دولت دریافت کرده بود، زودتر از زمان برنامه ریزی شده به پایان رسانده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)