موج جدید کووید بار دیگر بیمارستان‌های فرانسه را سنگین می‌کند

کووید در فرانسه: سیستم مراقبت های بهداشتی در سراسر فرانسه فشار تجمعی همه گیری را احساس می کند.

دکتر روکساندرا دیوان، یک متخصص بیهوشی مراقبت‌های ویژه در شرق فرانسه، به خاطر چشم‌انداز مقابله با موج جدید COVID-19 با پرسنل مستهلک شده، بر روی دیواره‌های بخش خود دراز کشید.

دیوان روز چهارشنبه، در اواسط شیفت کاری خود در بیمارستان کولمار، نزدیک مرز فرانسه با آلمان و سوئیس، گفت: «این خستگی است. “مردم از برخورد با بیمارانی که واکسینه نشده اند خسته شده اند. ما واقعا خسته شده ایم.”

سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در سراسر اروپا با تعداد بیشتری پذیرش COVID-19 مواجه هستند، با افزایش نرخ عفونت، و عدم اطمینان بیشتر در مورد نحوه تأثیر نوع جدید Omicron بر سلامت عمومی.

در شهر کولمار، کار سخت‌تر می‌شود، زیرا تیم‌هایی که باید با موج جدید مقابله کنند، با تعداد زیادی از افراد در مرخصی استعلاجی، ترک تحصیل، و روحیه ضعیف کسانی که باقی می‌مانند، تحلیل می‌روند.

دکتر الیزابت گارتنر، که خدمات مراقبت های ویژه را برای سیستم بیمارستان دولتی کولمار اداره می کند، در مطب خود، فهرست افرادی را که در مرخصی استعلاجی هستند بررسی می کند: 4 نفر از 20 دستیار مراقبت، 5 نفر از 15 نظافتچی، 5 نفر از 37 پرستار در مراقبت های ویژه جراحی

کارمندان دیگر کار را ترک کرده‌اند، بسیاری از آنها برای کار در کلینیک‌های خصوصی یا در سوئیس مجاور برای دستمزد بهتر و ساعات مالیات کمتر فریب داده شده‌اند.

او گفت که یکی از عواملی که کارکنان را از خود دور می‌کرد این بود که اکثریت قریب به اتفاق جدی‌ترین مواردی که باید در موج اخیر درمان می‌کردند، افرادی بودند که واکسینه نشوند.

گارتنر گفت: “در میان کارکنان بیمارستان احساس خشم و ناامیدی وجود دارد.”

سیستم شکننده

سیستم مراقبت های بهداشتی در سراسر فرانسه فشار تجمعی نزدیک به دو سال همه گیری را احساس می کند.

اولیویه وران، وزیر بهداشت، در مصاحبه ای در اکتبر با روزنامه فرانسوی لیبراسیون، گفت که وزارت او تخمین می زند که در پاییز امسال نزدیک به یک سوم جای خالی برای متخصصان پزشکی نسبت به مدت مشابه در سال 2019 بیشتر باشد.

شورای علمی فرانسه که به دولت در مورد COVID-19 مشاوره می دهد، در گزارشی در 5 اکتبر گفت که سیستم مراقبت های بهداشتی “پس از این دوره طولانی کووید، جایی که دائماً در خط مقدم بوده است، شکننده شده است.”

دکتر اریک تیبا، که بخش اورژانس بیمارستان کولمار را اداره می کند، گفت 10 درصد از کارکنان او در مرخصی استعلاجی هستند.

در چند هفته گذشته، یکی از پزشکان این بخش برای کار در جای دیگری با شیفت های شب و آخر هفته کمتر رفت، یک پرستار ترک کرده بود، و یک مسئول پذیرش رفته بود.

او گفت اگرچه کارکنان او نسبتاً پایدار هستند. سایر واحدهای بیمارستان آسیب بیشتری دیده بودند.

“تعداد زیادی از مردم خسته هستند، زندگی خود را تغییر می دهند، نمی خواهند خود را تحت تأثیر آنچه در سال های گذشته با آن سر و کار داشته اند، و اخیرا بدتر شده است، وجود داشته باشد.”

در بخش مراقبت‌های ویژه که دکتر دیوان در آن کار می‌کند، همه 13 تخت در حال حاضر توسط بیماران کووید-19 اشغال شده است. از این تعداد 11 نفر واکسینه نشده اند. همه نسبتا جوان هستند. آنها انتوبه شده اند و در حال تهویه هستند.

او گفت که بخش ناامید کننده برای کارکنان این بود که اگر همان افراد واکسینه شوند، می شد از این نتیجه جلوگیری کرد.

دیوان که از رومانی به فرانسه نقل مکان کرده است، گفت: «مردم برای آمدن و مراقبت از بیماران کووید سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند. “چرا این همه بی اعتمادی نسبت به واکسن؟ من نمی فهمم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)