موج تازه، اما خفیف کووید در سراسر آسیا موج می زند

موج تازه، اما خفیف کووید در سراسر آسیا موج می زند

تعداد پرونده های اندونزی در ماه های اخیر با کاهش محدودیت های تحرک توسط دولت افزایش یافته است.

تعدادی از کشورهای آسیایی افزایش موارد ابتلا به کووید-19 را گزارش می‌کنند زیرا این منطقه با این ویروس به عنوان آندمیک برخورد می‌کند و موج تازه فشار محدودی بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی وارد می‌کند.

داده‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که عفونت‌های سنگاپور در هفته پایانی مارس دو برابر شده و به بالاترین میزان در سال جاری رسیده است. هند بزرگترین آمار یک روزه خود را از اواخر آگوست گزارش کرد، در حالی که تعداد مبتلایان روزانه در اندونزی نزدیک به بالاترین حد چهار ماهه است و ویتنام اقدامات پیشگیری از ویروس را تشدید می کند.

در حالی که عفونت‌ها در حال افزایش هستند، کشورهای سراسر آسیا این موج را به ترکیبی از زیرمجموعه‌های XBB نسبت می‌دهند – یک سویه Omicron بسیار قابل انتقال که تاکنون باعث بیماری شدید گسترده نشده است. اکثر جمعیت منطقه واکسینه شده اند یا عفونت های قبلی داشته اند و دولت ها توصیه کرده اند که هر از گاهی پس از چرخش به زندگی با کووید و برچیدن بسیاری از محدودیت ها، انتظار می رود امواج جدید کروناویروس وجود داشته باشد.

در سنگاپور که به دلیل کاهش قابل توجه تهدید کووید، اکثر موارد ماسک را در ماه فوریه لغو کرد، تعداد موارد هفتگی تا پایان مارس به 28000 رسید که در مقایسه با هفته قبل از آن 14467 نفر بود.

هند که در سال 2021 موج مرگباری را تحمل کرد که شاهد کمبود اکسیژن و تخت بسیاری از بیمارستان‌ها بود، روز پنجشنبه بیش از 10150 عفونت جدید را گزارش کرد. در حالی که بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها شاهد افزایش پذیرش نبوده‌اند، کشور این هفته تمرینات ساختگی را برای بررسی آمادگی انجام داده است و تعداد انگشت شماری از ایالت‌ها دستورات جدیدی برای ماسک اعمال کرده‌اند.

تعداد موارد در اندونزی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است زیرا دولت محدودیت‌های تحرک را کاهش داده است و روز چهارشنبه تعداد مبتلایان روزانه به 987 نفر رسیده است. رئیس جمهور جوکو ویدودو، روز پنجشنبه در سخنرانی خود در این موج، از شهروندان خواست تا دومین واکسن تقویت کننده را انجام دهند، اگرچه گفت سطح بالای مصونیت کشور به این معنی است که وضعیت “هنوز به خوبی تحت کنترل است”.

وزارت بهداشت ویتنام پس از گزارش 639 مورد جدید در هفت روز گذشته که تقریباً 4 برابر نسبت به یک هفته قبل است، دستور اقدامات پیشگیرانه جدید در مدارس و نظارت نزدیک در دروازه های مرزی را برای شناسایی موارد و جلوگیری از گسترش جامعه صادر کرد. در همین حال، موارد در فیلیپین از فوریه افزایش یافته است و تنها یک مورد مرگ کووید در ماه مارس وجود داشته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)