موارد جدید کووید در استرالیا برای سومین روز به رکورد بالایی رسید

موارد جدید کووید در استرالیا برای سومین روز به رکورد بالایی رسید

استرالیا تاکنون حدود 239000 مورد ابتلا به کووید-19 و حدود 2130 مرگ ثبت کرده است. (فایل)

ملبورن:

استرالیا روز شنبه برای سومین روز رکورد بالای موارد جدید کووید-19 را گزارش کرد، با افزایش شیوع در دو ایالت پرجمعیت، با این حال، نخست وزیر اسکات موریسون همچنان خطرات را کم اهمیت جلوه می دهد زیرا این کشور محدودیت های همه گیر را کاهش می دهد.

ایالت نیو ساوت ولز 2482 مورد جدید، ایالت ویکتوریا 1504 مورد جدید و ایالت کوئینزلند 31 مورد جدید را در روز شنبه گزارش دادند که مجموعا بالاتر از بالاترین آمار قبلی استرالیا با 3820 مورد یک روز قبل است.

موریسون روز شنبه تکرار کرد که تمرکز باید روی بستری شدن در بیمارستان و موارد در مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های تنفس مصنوعی باشد تا تعداد موارد واقعی، زیرا کشور یاد می‌گیرد که با این ویروس زندگی کند.

تا کنون، او گفت که افزایش تعداد مبتلایان در نیو ساوت ولز به فشار بر بیمارستان ها تبدیل نمی شود و تنها 26 نفر در مراقبت های ویژه هستند.

موریسون در یک کنفرانس رسانه ای در هوبارت در ایالت جزیره ای تاسمانی گفت: “من موافق نیستم که استرالیایی ها نسبت به آن راضی هستند. ما این موضوع را به طور باورنکردنی جدی می گیریم. بهترین کار این است که با یک سر آرام و یک برنامه روشن به آن پرداخته شود.”

او گفت که استرالیا در وضعیت مشابهی با بریتانیا، اروپا یا آمریکای شمالی نیست، جایی که موارد ابتلا به این بیماری در حال افزایش است.

دولت‌های نیو ساوت ولز و ویکتوریا روز جمعه اعلام کردند در جدیدترین کاهش محدودیت‌های همه‌گیری، مسافران بین‌المللی کاملاً واکسینه شده که به سیدنی و ملبورن می‌رسند دیگر نیازی به 72 ساعت ایزوله نخواهند داشت.

مسافران ورودی همچنان باید طی 24 ساعت پس از ورود آزمایش PCR انجام دهند، اما فقط باید تا زمانی که نتیجه آزمایش منفی دریافت کنند، ایزوله شوند.

دومینیک پروتت، نخست‌وزیر نیو ساوت ولز، می‌گوید: «می‌دانیم که زمان چالش برانگیزی برای سفرهای بین‌المللی با قوانین جدید و ظهور نوع Omicron بوده است، اما این اعلامیه در مورد ساده‌سازی فرآیند و اطمینان از اینکه دو شهر بزرگ استرالیا رویکردی ثابت دارند، است.» در بیانیه ای گفت.

استرالیا بلافاصله پس از شیوع بیماری همه گیر در سال 2020 که موارد ابتلا به کووید-19 را نسبت به سایر کشورهای ثروتمند کاهش داد، مرزهای خود را به شدت بسته کرد. این کشور تاکنون حدود 239000 مورد و حدود 2130 فوتی را ثبت کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)