مه دود، ابرهای خاکستری پکن را با بازگشت طوفان های شن به چین فرا می گیرد

مه دود، ابرهای خاکستری پکن را با بازگشت طوفان های شن به چین فرا می گیرد

پکن طی چند هفته شاهد آلودگی هوا و تعداد غیرفصلی طوفان های شن بوده است.

پکن:

رسانه های دولتی گزارش دادند که طوفان های غلیظ شن تا روز چهارشنبه پکن و چندین استان را در بر خواهد گرفت و پیش بینی کنندگان چینی به شهروندان هشدار داده اند که در هنگام سفر خطرات تنفسی و دید بسیار کم داشته باشند.

پایتخت پکن طی چند هفته گذشته شاهد آلودگی هوا و تعداد غیرفصلی طوفان های شن بوده است.

کارشناسان هواشناسی نسبت به طوفان شن هشدار آب و هوا را اعلام کردند. چین دارای یک سیستم هشدار آب و هوا با کد رنگی چهار طبقه است که قرمز شدیدترین هشدار و آبی کمترین شدت را نشان می دهد.

به گزارش وب سایت مرکز نظارت بر محیط زیست و اکولوژیک شهرداری پکن، صبح روز سه شنبه، مه دود و ابرهای خاکستری مه آلود پکن را می توان مشاهده کرد و شاخص کیفیت هوای واقعی شهر در سطح آلودگی جدی قرار داشت.

به گفته IQAir، وب سایتی که داده ها و اطلاعات کیفیت هوا را منتشر می کند، غلظت ذرات ریز در هوا در پکن در حال حاضر 46.2 برابر مقدار دستورالعمل سالانه کیفیت هوای سازمان جهانی بهداشت است.

رصدخانه مرکزی هواشناسی اعلام کرد ده استان از جمله شانشی، شانشی، هبی، شاندونگ، جیانگ سو، آنهویی، هنان و هوبی، مغولستان داخلی و کلان شهر شانگهای تا ساعت 8 صبح (0000 GMT) روز چهارشنبه تحت تاثیر طوفان شن و گرد و غبار بزرگ قرار خواهند گرفت.

طوفان های شن دوباره موضوع بحث داغی در Weibo، پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر چین بود و 2.178 میلیون چت را جمع آوری کرد.

یکی از کاربران نوشت: “چی! وقتی از خواب بیدار می شوم، چرا کسی اخطار تعطیلات صادر نمی کند، آیا امروز هم باید در گرد و غبار سر کار بروی!”

پکن در ماه های مارس و آوریل دارای طوفان های شن منظم است زیرا در نزدیکی صحرای بزرگ گبی قرار دارد.

یک مقام دولت چین در وزارت محیط زیست و محیط زیست اخیراً گفت که تعداد طوفان های شن اکنون چهار برابر بیشتر از دهه 1960 است که نتیجه افزایش دما و کاهش بارندگی در بیابان های شمال چین و همسایه مغولستان است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)