مهلت ایلان ماسک برای حذف تیک های آبی قدیمی امروز. چه خبر بعدی

4/20: مهلت ایلان ماسک برای حذف تیک های آبی قدیمی امروز.  چه خبر بعدی

ایلان ماسک تاریخ را برای تحت فشار قرار دادن کاربران برای ثبت نام در توییتر آبی اعلام کرد.

پلتفرم میکروبلاگینگ توییتر از امروز (20 آوریل) تیک آبی قدیمی را از حساب های تایید شده حذف می کند. این چند هفته پس از آن صورت می گیرد که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، تاریخ را برای تحت فشار قرار دادن کاربران برای ثبت نام در Twitter Blue، سرویس اشتراک پولی آن، اعلام کرد. هنگامی که این اتفاق بیفتد، توییتر فقط برای کاربران و مشاغل پولی، و نهادها و مقامات دولتی علامت تأیید خواهد داشت. «تیک‌های آبی» قدیمی به‌عنوان آرزویی در نظر گرفته می‌شد، زیرا فقط به کاربران برجسته رسانه‌های اجتماعی مانند افراد مشهور، سیاستمداران و روزنامه‌نگارانی داده می‌شد که فرآیندهای تأیید دقیق آنلاین را پشت سر گذاشته بودند. این فرآیند به تیم توییتر اجازه داد تا هویت کاربر را تأیید کند و از جعل هویت جلوگیری کند – چیزی که بسیاری از افراد ادعا کرده اند تحت سرویس جدید رقیق خواهد شد.

آقای ماسک در توییت 12 آوریل خود گفته بود: “تاریخ نهایی حذف چک های آبی قدیمی 4/20 است.”

پلتفرم میکروبلاگینگ افزود: “برای حفظ تیک آبی خود در توییتر، افراد می توانند در Twitter Blue ثبت نام کنند.”

Twitter Blue یک سرویس اشتراک ممتاز برای کاربران است که علامت آبی را در کنار نام پروفایل کاربران اضافه می کند و همچنین به آنها امکان دسترسی زودهنگام به ویژگی های جدید معرفی شده توسط پلت فرم میکروبلاگینگ را می دهد. این موارد شامل ویرایش توییت است که به کاربران امکان می دهد پست های توییتر خود را در عرض 30 دقیقه ویرایش کنند، نمادهای برنامه های سفارشی، تصاویر پروفایل NFT و پوشه های نشانک.

این سرویس برای دستگاه های تحت وب، iOS و اندروید در دسترس است. همانطور که در وب سایت میکروبلاگینگ آمده است، هزینه اشتراک ماهانه برای کاربران iOS و Android در هند 900 روپیه است در حالی که هزینه آن برای وب کمتر از 650 روپیه در ماه است. کاربران آبی توییتر همچنین می‌توانند با پرداخت هزینه اشتراک، توییت‌های طولانی‌تر – حداکثر تا 4000 کاراکتر و آپلود فایل‌هایی با حجم فایل تا 2 گیگابایت و حداکثر مدت زمان 60 دقیقه، ارسال کنند.

پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک قبلاً اعلام کرده بود که از اول آوریل شروع به حذف نشان‌های آبی رنگ از حساب‌های تایید شده قدیمی می‌کند. در تاریخ 2 آوریل، توییتر زبان توضیحات کاربران تأیید شده را به این صورت تغییر داد که این حساب تأیید شده است زیرا در Twitter Blue مشترک است یا یک حساب تایید شده قدیمی است.” این بدان معناست که کاربران نمی‌توانند تشخیص دهند چه کسی برای علامت آبی پرداخت می‌کند و چه کسی نه.