ممنوعیت های مسافرتی، دفاع فوری زمان را می خرند زیرا دانشمندان در حال رقابت برای رمزگشایی نوع جدید کووید هستند

ممنوعیت های مسافرتی، دفاع های فوری زمانی که دانشمندان در تلاش برای رمزگشایی Omicron هستند، زمان را می خرند

تأثیر نوع جدید بر واکسن ها می تواند نسبتاً به زودی مشخص شود

ممنوعیت های مسافرتی و سایر دفاع های فوری که کشورها در برابر omicron، نوع جدید کووید-19 به کار بردند، برای دانشمندان زمان می خرند تا به سؤالات کلیدی پاسخ دهند که می تواند از موج دیگری از مرگ و میر جلوگیری کند.

آزمایشگاه‌ها در اروپا، ایالات متحده و آفریقا در حال آماده شدن برای آزمایش‌هایی هستند تا ببینند نوع جدید احتمالاً در افرادی که واکسینه شده یا قبلاً آلوده شده‌اند چگونه رفتار می‌کند. تحقیقات دنیای واقعی نیز مهم خواهد بود، زیرا مقامات بهداشتی شیوع بیماری در آفریقای جنوبی را از نزدیک زیر نظر دارند تا دریابند که نوع جدید با گسترش چقدر بیشتر قابل انتقال خواهد بود و آیا خطرناک تر یا کشنده تر است.

دانشمندان و سیاستگذاران روز جمعه گفتند که پاسخ به سؤالات هفته ها طول می کشد. جست‌وجو برای درک از الگوی دراماتیک 50 جهش شروع می‌شود که بیش از 30 جهش روی پروتئین اسپایک ویروس است، سلاحی که کووید-19 از آن برای حمله به سلول‌های قربانیان استفاده می‌کند. از طریق کار آزمایشگاهی و در نهایت در مشاهدات بیماری و الگوهای انتقال در زندگی واقعی ادامه خواهد یافت.

وندی بارکلی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در امپریال کالج لندن، گفت: آنچه تاکنون مشخص است این است که مجموعه‌ای از جهش‌ها گرد هم آمده‌اند که ممکن است باعث گسترش سریع‌تر omcron شود.

بارکلی روز جمعه در یک جلسه توجیهی گفت: “بر روی کاغذ، از نظر بیولوژیکی بسیار قابل قبول است که این ویروس قابلیت انتقال را افزایش داده است.” او گفت که محققان باید دانشی را که در بیش از یک سال مطالعه شدید ویروس به دست آورده اند به کار گیرند. از اینجا شروع می‌کنید، و سپس سعی می‌کنید با نگاه کردن به اپیدمیولوژی و مطالعات مبتنی بر آزمایشگاه، از این نوع رویکرد حمایت کنید.»

ویروس Wily

اولین کار یک ویروس زنده ماندن در میزبان خود است و طبیعت آنها را طوری برنامه ریزی کرده است که شکل ها را تغییر دهند. SARS-CoV-2 از زمانی که برای اولین بار شناسایی شد در حال جهش و تغییر بوده است و اولین نوع نگران کننده — آلفا — در دسامبر 2020 تعیین شد. Omicron که قبلاً با نام B.1.1.529 شناخته می شد، پنجمین نوع نگرانی است سازمان بهداشت جهانی نام برده است.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت، با این حال، Omicron ممکن است نسبت به سایرین مزیت رشد داشته باشد، زیرا با نرخ‌های سریع‌تری نسبت به افزایش‌های قبلی پیدا شده است. WHO همچنین گفت که ممکن است خطر بیشتری برای عفونت مجدد نسبت به سایر انواع نگران کننده داشته باشد.

شارون پیکوک، استاد بهداشت عمومی و میکروبیولوژی در دانشگاه کمبریج که همچنین ریاست کنسرسیوم Covid-19 Genomics UK را بر عهده دارد، گفت: در مورد گسترش omicron در آفریقای جنوبی نشانه هایی وجود دارد که ممکن است بیشتر قابل انتقال باشد. وی افزود: وقتی وزارت بهداشت می‌دید این آمار هر روز دو برابر می‌شود، سؤالی که می‌پرسیدند این بود که خب این موارد از کجا می‌آیند؟

جفری بارت، مدیر ژنومیکس کووید-19، گفت: این سؤالات و نظارت سریع آفریقای جنوبی و همسایگانش ممکن است بقیه جهان را در موقعیتی قرار دهد که زمان بیشتری نسبت به زمان ظهور نوع دلتا در هند بخرد. ابتکار عمل در موسسه Wellcome Sanger در بریتانیا

بارت گفت: «آنها این را پیدا کردند، فهمیدند که این یک مشکل است و خیلی سریع به دنیا گفتند. هفته‌ها طول کشید تا موج فوق‌العاده وحشتناک هند مشخص شود و تا آن لحظه دلتا در بسیاری از نقاط جهان ظاهر شده بود.

سرعت دانش

تأثیر نوع جدید بر واکسن ها می تواند نسبتاً به زودی مشخص شود. BioNTech SE که با شرکت Pfizer بر روی پرفروش‌ترین واکسن کووید در جهان کار می‌کند، گفت که مطالعات آزمایشگاهی روی این واکسن را آغاز کرده است و باید اولین داده‌ها را در مورد نحوه تعامل آن با واکسن ظرف دو هفته داشته باشد.

BioNTech و Pfizer مدت‌هاست که قول داده‌اند در صورت لزوم می‌توانند نسخه جدیدی از واکسن خود را ظرف 100 روز عرضه کنند.

شرکت مدرنا همچنین در حال مطالعه چگونگی خنثی کردن دوز تقویت کننده واکسن فعلی خود، با اطلاعات احتمالی در هفته های آینده است. این شرکت روز جمعه گفت که همچنین در حال کار بر روی یک نسخه با دوز بالا از تقویت کننده، تقویت کننده های چند ظرفیتی جدید و یک تقویت کننده جدید مخصوص omicron است. مدرنا گفت که معمولاً می‌تواند واکسن‌های آزمایشی جدید را ظرف 60 تا 90 روز آزمایش کند.

جهش‌ها همچنین ممکن است به omicron کمک کند تا از درمان‌های آنتی‌بادی مانند Roche Holding AG و Regeneron Pharmaceuticals Inc. Ronapreve که به یک پایه درمانی برای افرادی تبدیل شده‌اند که نمی‌توانند پاسخ ایمنی کافی را به خودی خود نشان دهند، ICL’s Barclay و سایر درمان‌ها کمک کند. دانشمندان گفتند.

سخنگوی کارستن کلاین گفت که محققان Roche در حال مطالعه نوع جدید هستند و هنوز خیلی زود است که بگوییم چگونه با کوکتل آنتی بادی تعامل خواهد داشت.

GlaxoSmithKline Plc که یک آنتی بادی کووید را با شرکت Vir Biotechnology وارد بازار می‌کند، گفت که معتقد است آنتی‌بادی آن احتمالاً علیه این نوع کار خواهد کرد زیرا بخشی از پروتئین اسپایک را هدف قرار می‌دهد که بین بسیاری از کروناویروس‌های مختلف و مرتبط با دوردست مشترک است. در بیانیه ای گفته است که این شرکت فوراً برای تأیید این موضوع در آزمایشگاه کار می کند.

آرسنال ضد ویروسی

حتی اگر نوع جدید در برابر واکسن‌ها و آنتی‌بادی‌های مونوکلونال مقاومت کند، پزشکان از سلاح‌ها دور نخواهند بود.

بارکلی گفت که داروهای ضد ویروسی مانند قرص آزمایشی که توسط شرکت Pfizer ساخته شده است، احتمالا هنوز هم کار خواهند کرد.

این به دلیل نحوه عملکرد آن قرص ها در بدن است. به جای هدف قرار دادن پروتئین اسپایک ویروس، همانطور که واکسن ها و سایر درمان ها انجام می دهند، آنها به روش های مختلف حمله می کنند تا از تکثیر ویروس جلوگیری کنند. این باعث می‌شود جهش‌های پروتئینی نوع جدید کمتر در برابر قرص‌ها مقاومت کنند.

بارکلی گفت: “هیچ جهشی وجود ندارد که نشان دهنده تغییر در حساسیت باشد.”

ضد ویروس ها هنوز برای استفاده تایید نشده اند. فایزر در 16 نوامبر درخواست مجوز استفاده اضطراری برای این دارو در ایالات متحده کرد. بررسی مشابهی در اتحادیه اروپا سه روز بعد آغاز شد.

یک قرص دوم، از Merck & Co، پس از اینکه نتایج آزمایش نشان داد کمتر از آنچه تصور می شد مؤثر است، با مانع مواجه شد. کارکنان سازمان غذا و داروی ایالات متحده سوالاتی را در مورد اینکه آیا می تواند باعث نقص مادرزادی، سمیت استخوان و غضروف و جهش ژنتیکی شود، مطرح کردند. گروهی از مشاوران FDA روز سه شنبه برای بررسی این قرص تشکیل جلسه خواهند داد.