ممنوعیت سفر آفریقای جنوبی به دلیل فشار جدید کووید

«دراکونیایی، غیرقابل توجیه»: آفریقای جنوبی در ممنوعیت سفر به دلیل فشار جدید کووید

سویه جدید کووید: بریتانیا اولین سیلی ممنوعیت پرواز از کشورهای جنوب آفریقا بود. (فایل)

ژوهانسبورگ:

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی روز جمعه به عجله جهانی برای اعمال ممنوعیت های مسافرتی برای کاهش سرعت شیوع یک نوع جدید کووید به عنوان “دراکونیایی”، غیرعلمی و برخلاف توصیه های سازمان بهداشت جهانی حمله کرد.

سویه جدید که Omicron نام دارد، عامل افزایش موارد در آفریقای جنوبی است، اما قبلاً در هنگ کنگ، بلژیک، اسرائیل و بوتسوانا مشاهده شده است.

جو فاهلا، وزیر بهداشت، در یک کنفرانس مطبوعاتی، با متهم کردن برخی از رهبران که او نامی از آنها نبرده بود، به دنبال یک “بزغاله” گفت: “ما معتقدیم که برخی از واکنش ها غیرقابل توجیه بوده است.”

بریتانیا اولین سیلی ممنوعیت پرواز از کشورهای جنوب آفریقا بود، تنها چند ساعت پس از آن که آفریقای جنوبی فاش کرد که نوع آن را شناسایی کرده است که دارای جهش های متعدد است.

اتریش، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و ایالات متحده از جمله روز جمعه در محدود کردن پروازها از منطقه به بریتانیا پیوستند.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا متشکل از 27 کشور، همچنین تعلیق کامل پروازها به و از جنوب آفریقا را تا زمانی که “درکی واضح در مورد خطر” ناشی از نوع جدید ایجاد شود، پیشنهاد کرد.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه خواستار جلوگیری از محدودیت سفر در این مرحله شد.

آژانس هشدار داد که ممکن است چندین هفته طول بکشد تا مشخص شود آیا جهش‌های تازه کشف شده ویروس را خطرناک‌تر یا قابل انتقال می‌کنند.

Phaala گفت که ممنوعیت ها “رویکرد اشتباهی است – این رویکرد اشتباه است و برخلاف هنجارها و توصیه های WHO است”.

او گفت: «ما احساس می‌کنیم که برخی از رهبری کشورها در حال یافتن بزهای قربانی برای مقابله با مشکل جهانی هستند.

دفتر وی اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز جمعه در تماسی با رئیس جمهور سیریل رامافوزا صحبت کرد.

سخنگوی داونینگ استریت در بیانیه‌ای گفت: «آنها چالش‌های جهانی ناشی از نوع جدید کووید-19 و راه‌های همکاری برای مقابله با آن و بازگشایی سفرهای بین‌المللی را مورد بحث قرار دادند.»

نخست وزیر از توالی یابی سریع ژنومی و رهبری آفریقای جنوبی در به اشتراک گذاری شفاف داده های علمی قدردانی کرد.

“احساسات نه عقلانیت”

وزیر Phaahla با مقایسه عفونت های روزانه در آفریقای جنوبی و برخی از کشورهای اروپایی گفت که این ممنوعیت “واقعا علمی به نظر نمی رسد”.

او گفت طعنه آمیز است که «برخی از کشورها… اکنون به این شیوه وحشیانه واکنش نشان می دهند» نرخ ابتلای بیش از 50000 مورد جدید در روز دارند.

این در مقایسه با آفریقای جنوبی است که نزدیک به 3000 مورد روزانه را در روز جمعه گزارش کرد، در حالی که دو هفته پیش حدود 300 مورد روزانه گزارش شده بود.

او می‌گوید: «این نوع واکنش، ترس و وحشت است.

او هشدار داد که چنین پاسخ‌هایی می‌تواند کشورها را از گزارش یافته‌های جدید ترغیب کند.

وزیر گفت: “این یک واکنش بسیار معکوس است زیرا آنچه می گوید این است که اگر توانایی انجام توالی ژنومی را داشته باشید و سطح کارایی بالایی داشته باشید … این قابلیت ها باید زیرزمینی هدایت شوند.”

او استدلال کرد که مردم “احساس می کنند که افشای یافته های خود یک خطر است”.

تولیو د اولیویرا، یک ویروس شناس برجسته که کشف نوع Omicron را اعلام کرد، از “تصمیم رادیکال” برای توقف پروازها انتقاد کرد.

او در همان کنفرانس خبری گفت: “گاهی اوقات یک نفر به دلیل شفاف بودن و انجام کارها خیلی سریع مجازات می شود.”

او با اشاره به اینکه ایالات متحده اولین کشوری بود که در آغاز همه‌گیری، ممنوعیت سفر به چین را ممنوع کرد، گفت که معتقد نیست ممنوعیت‌های سفر مؤثر بوده است، اما در نهایت با بیشترین تعداد مبتلایان مواجه شد.

او گفت: “بنابراین از نظر علمی، چندان منطقی نیست. بسیاری از اوقات مردم بر اساس احساسات و نه بر اساس عقلانیت تصمیم می گیرند.”

این محدودیت‌ها موجی از شوک را به صنعت گردشگری آفریقای جنوبی وارد کرده است که به دنبال بازدیدکنندگانی از نیمکره شمالی ثروتمندتر برای به دست آوردن درآمدی است که به شدت مورد نیاز است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)