مقام یونیسف در میان افزایش موارد Omicron

مقام یونیسف در بحبوحه افزایش موارد Omicron: هر زمان که ممکن است باید از تعطیلی مدارس اجتناب شود

در میان افزایش عدم اطمینان، بسیاری از دولت ها در حال بررسی این هستند که آیا مدارس را باز نگه دارند یا خیر. (نمایندگی)

نیویورک:

هنریتا فور، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: علیرغم افزایش موارد COVID-19 به دلیل نوع بسیار قابل انتقال Omicron، باید تا حد امکان از تعطیلی مدارس در سراسر کشور اجتناب شود.

هنریتا فور می‌گوید: «وقتی انتقال جامعه COVID-19 افزایش می‌یابد و اقدامات بهداشت عمومی سختگیرانه به یک ضرورت تبدیل می‌شود، مدارس باید آخرین مکان‌هایی باشند که بسته می‌شوند و اولین مکان‌هایی برای بازگشایی هستند».

موارد جدید به طور فزاینده ای توسط Omicron تقویت می شوند. نوع جدیدی از نگرانی که کارشناسان و دانشمندان بهداشت عمومی برای درک و ارزیابی آن سخت کار می کنند.

در میان افزایش عدم اطمینان، بسیاری از دولت ها در حال بررسی این هستند که آیا مدارس را باز نگه دارند یا خیر.

فور گفت که یک چیز مسلم است: “موج دیگری از تعطیلی گسترده مدارس برای کودکان فاجعه بار خواهد بود.”

برای فور، “شواهد واضح است” و طولانی تر، تعطیلی مدارس در سراسر کشور، که منجر به محدود شدن منابع برای دانش آموزان، معلمان و والدین – و عدم دسترسی به آموزش از راه دور – می شود، عواقب جدی خواهد داشت.

“[These closures] دهه‌ها پیشرفت در آموزش را از بین برده و دوران کودکی را غیرقابل تشخیص کرده‌اند. فور گفت: یک بیماری همه گیر در سایه کار کودکان، ازدواج کودکان و مسائل مربوط به سلامت روان وجود دارد.

رئیس یونیسف گفت، فراتر از از دست دادن یادگیری، کودکان نیز با طرد شدن از محیط مدرسه، از دست دادن تعاملات حضوری روزانه با دوستان، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، و اغلب تنها وعده غذایی مغذی در روز، کمتر ایمن شده‌اند. .

به گفته آژانس ملل متحد، این نسل از دانش‌آموزان در مجموع می‌توانند 17 تریلیون دلار از درآمد بالقوه مادام العمر خود را از دست بدهند.

فور در مورد چگونگی حل این چالش گفت که “اقدامات کاهشی در مدارس موثر است” و مسئولان “باید از این دانش برای انجام همه کارها” برای باز نگه داشتن مدارس استفاده کنند.

وی افزود، کشورهای عضو “همچنین باید سرمایه گذاری در اتصال دیجیتال را افزایش دهند تا مطمئن شوند که هیچ کودکی پشت سر نمی گذارد.”

فور به این نتیجه رسید که “2022 نمی تواند سال دیگری از یادگیری مختل باشد.”

وی افزود: «این باید سالی باشد که آموزش و منافع کودکان در اولویت قرار گیرد».