مقام سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: زمان آن است که جرقه‌های اجباری در اروپا را در نظر بگیریم – RT World News

مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در اروپا از کشورهای قاره مبتلا به کووید خواست تا درباره واکسیناسیون اجباری فکر کنند.

راب باتلر روز چهارشنبه به اسکای نیوز گفت که “وقت آن است که آن مکالمه را هم از منظر فردی و هم از منظر جمعیتی انجام دهیم. این یک بحث سالم است.با این حال، مقام سازمان جهانی بهداشت گفت که چنیندستورات به قیمت اعتماد، شمول اجتماعی تمام شده است” در گذشته.

در اوایل نوامبر، WHO هشدار داد که اروپادر مرکز زمین لرزهدر مورد همه گیری کووید-19، در حالی که اوایل این هفته، مقامات بهداشت جهانی اعلام کردند که این قاره 60 درصد از موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در جهان در هفته گذشته را به خود اختصاص داده است. سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که اگر شیوع این ویروس کنترل نشده ادامه یابد، تعداد قربانیان این بیماری در اروپا تا مارس 2022 به 2 میلیون نفر خواهد رسید.


اتریش واکسیناسیون اجباری را از اول فوریه و قرنطینه سراسری از دوشنبه اعمال می کند

با این حال، آنتونی کاستلو، مدیر سابق دپارتمان بهداشت مادر، کودک و نوجوان سازمان جهانی بهداشت، به دولت‌ها توصیه کرد که از ترس اجباری کردن واکسیناسیون با دقت عمل کنند.دفع بسیاری از افرادی که به دولت و واکسن ها اعتماد ندارند.او به جای دستورات و قرنطینه های گسترده، از اقداماتی مانند پوشیدن ماسک و کار از خانه حمایت کرد.

بر اساس آمار ارائه شده توسط وب سایت «دنیای ما در دیتا»، در سراسر اروپا، تنها 57 درصد از مردم به طور کامل علیه کووید-19 واکسینه شده اند.

جمعه گذشته، الکساندر شالنبرگ، صدراعظم اتریش، اعلام کرد که واکسیناسیون برای همه ساکنان اجباری خواهد بود، کسانی که واجد شرایط معافیت پزشکی هستند از اول فوریه 2022 منع می شود. طبق گزارش رسانه ها، افرادی که از تزریق واکسن امتناع می کنند، انتظار جریمه های سنگینی خواهند داشت. با این حال، هنوز تصمیمی در مورد سن دقیقی که اتریشی ها باید از آن تلقیح شوند، وجود ندارد. اتریش اولین کشور در اروپا است که دستورات گسترده ای را اعمال می کند، به طوری که اکثر کشورهای دیگر در این قاره تاکنون واکسیناسیون را فقط برای برخی کارمندان اجباری کرده اند و مراقبت های بهداشتی و کارکنان عمومی در ردیف اول قرار دارند.

با این حال، تعداد کمی از کشورهای دورتر وجود دارند که تلقیح کووید-19 را برای همه شهروندان خود الزامی کرده اند. اندونزی در ماه فوریه این اقدام را انجام داد و میکرونزی و ترکمنستان نیز در تابستان از آن پیروی کردند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!