مقام ارشد استرالیایی ریاکاری در مورد استرداد احتمالی آسانژ به ایالات متحده را محکوم کرد – اخبار RT World

یک مقام ارشد دولتی نوشت: اگر استرالیا با استرداد شهروند خود جولیان آسانژ از بریتانیا به آمریکا خوب باشد، برای برخی از کشورها به همان اندازه خوب است که یک توهین کننده به قرآن استرالیا را به عربستان سعودی تحویل دهند.

توبیخ ادعای ایالات متحده در مورد آسانژ که توسط معاون نخست وزیر بارنابی جویس، که همچنین رهبری حزب ملی استرالیا را رهبری می کند، برجسته است. کانبرا از پیگرد قانونی بنیانگذار ویکی لیکس فاصله گرفته است.

آسانژ در حال حاضر در یکی از زندان‌های امنیتی بریتانیا نگهداری می‌شود و در نبردی قانونی برای جلوگیری از استرداد به ایالات متحده است، جایی که او با محاکمه جاسوسی مواجه است که می‌تواند منجر به حبس ابد مؤثر شود.

ادامه مطلب


نبرد استرداد جولیان آسانژ: آنچه باید بدانید

جویس در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در Sydney Morning Herald منتشر شد، از مردم خواست که از هویت آسانژ فراتر رفته و زمینه وسیع‌تری از پرونده را بررسی کنند. او استدلال کرد که به نظر می رسد آنچه ایالات متحده به دنبال آن است نقض حقوق اساسی آزادی و habeas corpus یک شهروند استرالیایی است.

ایالات متحده آسانژ را به همدستی چلسی منینگ در سرقت پرونده های محرمانه ارتش ایالات متحده متهم کرد. آسانژ متهم به جرم جنایی است زیرا او منینگ را تشویق کرد تا مطالب بیشتری برای انتشار ویکی لیکس بیابد و به او توصیه کرد که چگونه از دستگیر شدن خود جلوگیری کند. زمانی که مبادلات انجام شد او در خاک خارجی بود.

پرونده استرداد واشنگتن مبتنی بر ادعای آن است که دولت ایالات متحده در جنایاتی که ادعا می کند، طرف آسیب دیده بوده است – ادعایی که جویس معتقد است ضعیف است.

سوال این است که چرا او باید به آمریکا تحویل داده شود؟ اگر به قرآن توهین می کرد به عربستان تحویل داده می شد؟

جویس گفت که شخصاً هرگز آسانژ را ملاقات نکرده است و از آنچه در مورد او گزارش شده بود بیزار است، اما اصرار داشت که این موضوع به موقعیت او بی ربط است. وی اظهار امیدواری کرد که قاضی بریتانیا در این مورد تصمیم درستی بگیرد.

آنها باید در آنجا او را برای هر جنایتی که ادعا می شود در خاک بریتانیا مرتکب شده است محاکمه کنند یا او را به استرالیا برگردانند، جایی که او شهروند است. این مقام نوشت

استرالیا به دنبال استرداد آسانژ از بریتانیا نیست و علناً پیشنهاد نکرده است که او را برای گذراندن دوره زندان در صورت محاکمه و مجرم شناخته شدن او توسط ایالات متحده، بپذیرد. دولت آمریکا تضمین داد که گزینه دوم اعطا خواهد شد زیرا دادگاه عالی لندن را متقاعد می کند که حکم یک دادگاه عالی را لغو کند.

حکم قبلی از استرداد آسانژ به ایالات متحده به دلیل شرایط وخیم زندان در کشور و نگرانی از اینکه ناشر ممکن است در صورت تحویل به واشنگتن جان خود را بگیرد، خودداری کرد. هفته گذشته دادگاه عالی با لغو این تصمیم موافقت کرد و درها را برای استرداد مجدد باز کرد.