مقامات چینی قصد دارند تا قبل از سال 2030 فضانوردان را روی ماه فرود آورند

مقامات چینی قصد دارند تا قبل از سال 2030 فضانوردان را روی ماه فرود آورند

چین روز سه شنبه سه فضانورد را به ایستگاه فضایی تیانگونگ خود می فرستد. (نمایندگی)

پکن:

چین سه فضانورد را در روز سه‌شنبه به ایستگاه فضایی تیانگونگ خود می‌فرستد و یک دانشمند غیرنظامی را برای اولین بار به فضا می‌فرستد زیرا پکن برنامه‌هایی برای ارسال یک ماموریت سرنشین دار به ماه را تا پایان دهه جاری دنبال می‌کند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان میلیاردها دلار در برنامه فضایی نظامی خود سرمایه گذاری کرده است و تلاش می کند با ایالات متحده و روسیه عقب بیفتد.

آژانس فضایی سرنشین دار چین (CMSA) اعلام کرد که فضاپیمای Shenzhou-16 از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین در ساعت 9:31 صبح (0131 به وقت گرینویچ) از بالای یک موشک Long March 2F به پرواز در خواهد آمد.

این هواپیما فرمانده ماموریت جینگ هایپنگ را در چهارمین سفر فرازمینی خود و همچنین مهندس ژو یانگژو و استاد دانشگاه بی هانگ، گوی هایچائو، اولین غیرنظامی چینی در فضا را حمل خواهد کرد.

تیانگونگ تاج جواهر برنامه چین است که همچنین شاهد فرود مریخ نوردهای روباتیک در مریخ و ماه بوده و آن را به سومین کشوری تبدیل کرده است که انسان ها را در مدار قرار داده است.

پکن گفت که این ماموریت اولین ماموریت به ایستگاه فضایی تیانگونگ از زمانی است که وارد مرحله “کاربرد و توسعه” خود شده است.

پس از رسیدن به مدار، Shenzhou-16 در ماژول هسته Tianhe ایستگاه فضایی لنگر انداخت، قبل از اینکه خدمه با سه همکار از پرواز قبلی Shenzhou-15 که به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی بوده‌اند ملاقات کنند و به زمین بازگردند. آمدن روزها.

لین، سخنگوی CMSA، این مأموریت آزمایش‌هایی در مقیاس بزرگ و در مدار انجام خواهد داد … شی چیانگ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت.

این ایستگاه فضایی با آب آشامیدنی، پوشاک، غذا و سوخت در این ماه برای آماده شدن برای ورود Shenzhou-16 تامین شد.

یکی از کارشناسان به خبرگزاری فرانسه گفت که پرواز روز سه‌شنبه نشان‌دهنده «پرواز چرخشی منظم خدمه زمانی است که یک خدمه به دیگری تحویل می‌دهند»، اما حتی این نیز قابل توجه بود.

جاناتان مک داول، ستاره شناس و اخترفیزیکدان در مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان، می گوید: «انباشته کردن عمق تجربه در عملیات پروازهای فضایی انسان مهم است و همیشه شامل نقاط عطف دیدنی جدید نیست.

– “قصر بهشتی” –

برنامه‌های مربوط به “رویای فضایی” چین در دوره ریاست جمهوری شی جین پینگ به مرحله اجرا درآمده است.

چین در حال برنامه ریزی برای ساخت یک پایگاه در ماه است و سخنگوی CMSA، لین، روز دوشنبه برنامه پکن برای فرود یک ماموریت سرنشین دار روی ماه تا سال 2030 را مجدداً تأیید کرد.

او گفت: «هدف کلی دستیابی به اولین فرود انسان توسط چین روی ماه تا سال 2030 و انجام اکتشافات علمی ماه و آزمایش‌های فناوری مرتبط است.»

ماژول نهایی تیانگونگ T شکل – که به معنای “کاخ بهشتی” است – سال گذشته با موفقیت به ساختار اصلی متصل شد.

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد که این ایستگاه چندین قطعه از تجهیزات علمی پیشرفته را حمل می کند، از جمله “اولین سیستم ساعت اتمی سرد مبتنی بر فضای جهان”.

انتظار می رود تیانگونگ حداقل به مدت 10 سال در مدار پایین زمین در فاصله 400 تا 450 کیلومتری (250 و 280 مایلی) بالای سیاره باقی بماند.

به طور مداوم توسط تیم های چرخشی سه فضانورد خدمه می شود.

چین از سال 2011، زمانی که ایالات متحده ناسا را ​​از تعامل با این کشور منع کرد، عملاً از ایستگاه فضایی بین‌المللی کنار گذاشته شد و پکن را برای توسعه تیانگونگ تحت فشار قرار داد.

آژانس فضایی چین روز دوشنبه تکرار کرد که فعالانه به دنبال همکاری بین المللی در این پروژه است.

لین گفت، چین “منتظر مشارکت فضانوردان خارجی در ماموریت های پروازی ایستگاه فضایی کشور است و از آن استقبال می کند.”

بر اساس گزارش CMSA، پکن قصد دارد هر سال دو ماموریت فضایی سرنشین دار را به ایستگاه فضایی بفرستد.

مورد بعدی Shenzhou-17 است که انتظار می رود در ماه اکتبر پرتاب شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)