معترضان رستوران مورد علاقه مکرون در پاریس را به آتش کشیدند – اخبار RT World

این اولین بار نیست که مخالفان رئیس جمهور فرانسه تلاش می کنند لاروتوند را به آتش بکشند

معترضان به اصلاحات بازنشستگی امانوئل ماکرون، رستوران مورد علاقه رئیس جمهور فرانسه در پاریس، La Rotonde را به آتش کشیدند.

رسانه های محلی به نقل از مقامات گزارش دادند که حدود 300 آشوبگر روز پنجشنبه در خارج از غذاخوری شیک در بلوار دو مونپارناس در پاریس با پلیس درگیر شدند.

سنگ‌ها، بطری‌ها و شراره‌ها به سمت نیروهای امنیتی پرتاب شد که در نهایت منجر به آتش گرفتن سایبان‌های قرمز مارک در جلوی لاروتوند شد. به گزارش رسانه ها، آتش نشانان که به سرعت در محل حاضر شدند، اجازه گسترش بیشتر شعله های آتش را ندادند و آتش را خاموش کردند.

ماکرون La Rotonde را برای جشن پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2017 انتخاب کرد. او همچنین در بسیاری از مناسبت های دیگر از این رستوران گران قیمت دیدن کرده است و گهگاه در آنجا با رهبران خارجی شام می خورد. رئیس جمهور فرانسه قبلاً به خبرنگاران گفته بود که در دوران دانشجویی به این مکان علاقه مند شده است.

اخیراً این رستوران به هدف مکرر مخالفان مکرون تبدیل شده است که او را متهم می کنند “رئیس جمهور ثروتمندان.”

در ژانویه 2020، آتش سوزی در تراس رستوران منجر به دستگیری یکی از اعضای جنبش اعتراضی جلیقه زردها به ظن آتش زدن شد.

La Rotonde در سال 1903 افتتاح شد و در بین روشنفکران خلاق پاریس بین دو جنگ جهانی محبوب شد. افرادی مانند ارنست همینگوی، ژان کوکتو، گیوم آپولینر و دیگران از آن بازدید کرده اند.

از ژانویه، فرانسه با اعتراضات گسترده و اغلب خشونت آمیز به تصمیم دولت برای افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال مواجه شده است.

تنش ها در ماه گذشته پس از استفاده ماکرون از امتیاز اجرایی برای تصویب لایحه اصلاحات بازنشستگی بدون رای پارلمان تشدید شد.

بیشتر بخوانید:
دستگیری زن فرانسوی به اتهام توهین به رئیس جمهور – رسانه

به گفته وزارت کشور فرانسه، حدود 57 هزار نفر روز پنجشنبه در پاریس تظاهرات کردند که یازدهمین روز از اعتراضات سراسری بود. اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار (CGT) تعداد شرکت کنندگان را بسیار بیشتر کرده است – حدود 400000 نفر.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: