معترضان آب و هوا بزرگترین بندر زغال سنگ جهان – RT World News را تعطیل کردند

دو فعال آب و هوا در استرالیا شلوغ ترین بندر زغال سنگ جهان را متوقف کردند، خود را به یک قطعه عظیم ماشین آلات بستند و از پایین آمدن خودداری کردند. این شیرین کاری بیش از یک هفته از اقدامات مشابه را دنبال می کند.

بلوک استرالیا، یک گروه آب و هوایی متمرکز بر “اقدام مستقیم استراتژیک” اعلام کرد که دو نفر از اعضای آن بر روی تجهیزات بندر نیوکاسل سوار شده بودند و اواخر سه شنبه شب کار را در آنجا متوقف کردند و فیلمی را که فعالان در حالی که خود را از یک ماشین بارگیری بزرگ آویزان کرده بودند به اشتراک گذاشتند.

«زیانا و هانا بندر زغال سنگ نیوکاسل را تعطیل کرده‌اند و از ماشین‌آلات جابجایی زغال سنگ خارج شده‌اند. تا زمانی که این زوج توسط پلیس خارج نشوند، بندر نمی تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. این گروه گفت، فعالان را فقط با نام کوچکشان شناسایی کردند و افزودند “این دهمین روز متوالی اختلال در بندر زغال سنگ نیوکاسل و شبکه ریلی تامین آن است.”

این گروه گفت که این اقدام اعتراضی حداقل به دنبال حداقل 16 اقدام مشابه در هفته گذشته انجام می شود که برخی از آنها خط ریلی نزدیک بندر را هدف قرار می دهند که بزرگترین صادرات زغال سنگ در جهان است.

تظاهرات دیگری که روز سه‌شنبه انجام شد شاهد آن بود که جفت دوم فعالان بندر را زیر پا گذاشتند دکمه های توقف اضطراری را فشار دهید قبل از اینکه خود را به تجهیزات دیگری ببندند روی ماشین‌ها. پس از آن پایین آورده و دستگیر شدند “چندین ساعت” و قرار است در روزهای آینده در دادگاه حاضر شوند.

این اختلالات خشم مقامات ایالتی را برانگیخته است و مت کین وزیر محیط زیست نیو ساوت ولز آنها را فراخواند. “کاملا خارج از خط” و از پلیس خواست تا “کتاب را پرتاب کن” به گزارش ABC، در تظاهرکنندگان، که حداقل 19 نفر از آنها تاکنون در این ماه دستگیر شده اند.

“سر خود را به داخل بکشید، از سر راه خارج شوید و از آسیب رساندن به سایر افرادی که به زندگی خود و اداره مشاغل خود دست می زنند دست بردارید.” این وزیر روز چهارشنبه در یک مصاحبه رادیویی گفت. صدها راه برای شناخته شدن نظرات و حمایت از تغییر وجود دارد، اما به خطر انداختن جان کارگران راه آهن قطعا یکی از آنها نیست.

میک فولر، کمیسر پلیس نیوساوت ولز، گفت که این فعالان ممکن است با اتهاماتی مواجه شوند که حداکثر مجازات آنها 25 سال زندان باشد، و اشاره کرد که اجرای قانون محلی ایجاد کرده است. “نیروی ضربت” برای مقابله با اختلالات آینده در بندر.

بیشتر بخوانید: فشار تریلیون دلاری برای کربن زدایی کشتیرانی جهانی

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!