مطالعه Lancet: داروی جدید شناسایی شده ممکن است به درمان موثر پنومونی COVID-19 کمک کند

مطالعه Lancet: داروی جدید شناسایی شده ممکن است به درمان موثر پنومونی COVID-19 کمک کند

یک داروی تازه شناسایی شده ممکن است برای درمان موثر بیماران مبتلا به پنومونی COVID-19 استفاده شود

لندن:

بر اساس مطالعه ای که در مجله پزشکی تنفسی Lancet منتشر شده است، ممکن است یک داروی تازه شناسایی شده برای درمان موثر برخی از بیماران بستری شده در بیمارستان با پنومونی COVID-19 استفاده شود.

این تیم، از جمله محققان دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه آکسفورد، بریتانیا، namilumab – آنتی بادی که قبلاً در مراحل پایانی آزمایشات برای درمان آرتریت روماتوئید است – را در بیماران بستری با پنومونی COVID-19 آزمایش کردند.

بیماران مراقبت های معمولی را دریافت می کردند و همچنین سطح بالایی از نشانگر التهاب معروف به پروتئین واکنشی C (CRP) را در خون خود داشتند.

به گفته محققان، زمانی که التهاب در بدن وجود دارد، سطح CRP افزایش می‌یابد و مشخص شده است که سطوح بالا CRP یک نشانگر اولیه بالقوه برای پیش‌بینی خطر شدت کووید-19 است.

بن فیشر، محقق ارشد این کارآزمایی در دانشگاه بیرمنگام و بنیاد NHS بنیاد بیمارستان‌های دانشگاه بیرمنگام، گفت: «تحقیق ما شواهد اثبات مفهومی مهمی ارائه کرده است که نشان می‌دهد namilumab التهاب را در بیماران بستری شده در بیمارستان مبتلا به پنومونی COVID-19 کاهش می‌دهد. UHB).

بن فیشر گفت: «با این حال، حجم نمونه ما برای ارزیابی قطعی پیامدهای بالینی بسیار کوچک است و مطالعات بیشتری برای این امر و همچنین درک بهتر جمعیتی که ممکن است بیشترین سود را داشته باشد، مورد نیاز است.»

Namilumab یک “سیتوکین” را هدف قرار می دهد که به طور طبیعی توسط سلول های ایمنی در بدن ترشح می شود، اما اعتقاد بر این است که در سطوح کنترل نشده عامل اصلی التهاب بیش از حد و خطرناک ریه است که در بیماران COVID-19 مشاهده می شود.

کارآزمایی که بین ژوئن 2020 و فوریه 2021 انجام شد شامل بیماران بالای 16 سال مبتلا به پنومونی COVID-19 بود که در بخش یا بخش مراقبت ویژه (ICU) در 9 بیمارستان در سراسر بریتانیا تحت درمان بودند.

این مطالعه شامل 54 بیمار تحت مراقبت های معمولی – درمان با استروئیدها و اکسیژن یا تهویه – و 57 بیمار تحت مراقبت های معمول و همچنین یک دوز 150 میلی گرمی namilumab داخل وریدی بود.

علاوه بر ذات الریه COVID-19، تمام شرکت کنندگان در مطالعه سطوح CRP بیش از 40 میلی گرم در لیتر داشتند.

محققان احتمال کاهش سطح CRP را در بیماران مقایسه کردند.

در مقایسه با مراقبت های معمول به تنهایی، محققان دریافتند که در مقایسه با مراقبت های معمول به تنهایی، 97 درصد احتمال کاهش CRP در طول زمان در افرادی که namilumab دریافت می کردند وجود دارد.

بیماران تحت نظر قرار گرفتند و پس از 28 روز مطالعه همچنین نشان داد که در مقایسه با افرادی که به تنهایی مراقبت های معمول را دریافت کرده بودند، مرگ و میر کمتر و ترخیص از بیمارستان یا ICU بیشتر بود.

در روز 28، 78 درصد از بیمارانی که namilumab دریافت می‌کردند از بیمارستان یا ICU مرخص شدند، در حالی که 61 درصد مراقبت‌های معمولی داشتند.

به گفته محققان، در گروه namilumab، 11 درصد تا روز 28 هنوز در بیمارستان بستری بودند، در مقایسه با 20 درصد در گروه مراقبت های معمول. آنها گفتند که از بین افرادی که در گروه namilumab بودند، 11 درصد از بیماران جان خود را از دست دادند در حالی که 19 درصد در گروه مراقبت های معمول در روز 28 جان خود را از دست دادند.

تیم تفاوت بین دو گروه را در احتمال کلی مرخص شدن از ICU یا بخش در 28 روز محاسبه کرد. از بین افرادی که در بخش بودند، احتمال ترخیص در روز 28 64 درصد در گروه مراقبت معمول بود، در مقایسه با 77 درصد در گروه namilumab.

بر اساس این مطالعه، از بین افرادی که در ICU بودند، احتمال ترخیص در روز 28 در گروه مراقبت های معمول 47 درصد بود، در مقایسه با 66 درصد در گروه namilumab.

محققان خاطرنشان کردند که نتایج مطالعه ممکن است به بیماران بستری بدون شواهدی از ذات الریه یا افزایش CRP یا بیمارانی که نیاز به بستری شدن ندارند، تعمیم یابد.

بنابراین، مهم است که Namilumab اکنون برای تحقیقات بیشتر COVID-19 در یک کارآزمایی بالینی بسیار بزرگتر فاز 3 در اولویت قرار گیرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)