مطالعه: واکسن کووید فایزر، بستری شدن Omicron را تا 70 درصد در آفریقای جنوبی کاهش داد

واکسن فایزر بستری شدن Omicron را تا 70 درصد در آفریقای جنوبی کاهش داد: مطالعه

این مطالعه گفت که دو دوز Pfizer-BioNTech 70 درصد محافظت را ارائه می دهد. (فایل)

ژوهانسبورگ:

طبق یک مطالعه بزرگ در دنیای واقعی که حاکی از اثربخشی ضعیف‌تر در برابر نوع جدید Omicron است، به نظر می‌رسد دو دوز واکسن کووید-19 Pfizer-BioNTech در هفته‌های اخیر 70 درصد از بستری شدن در بیمارستان در آفریقای جنوبی محافظت کرده است.

مطالعه ای که روز سه شنبه توسط بزرگترین مدیر بیمه درمانی خصوصی آفریقای جنوبی، Discovery Health منتشر شد، بر اساس بیش از 211000 نتیجه مثبت تست COVID-19 بود.

حدود 78000 مورد از این نتایج از 15 نوامبر تا 7 دسامبر به Omicron نسبت داده شد. 78000 نتیجه موارد Omicron تایید نشده است، به این معنی که این مطالعه نمی تواند یافته های قطعی در مورد گونه ای که توسط سازمان بهداشت جهانی برچسب “نگران کننده” است و در بیش از 60 کشور گزارش شده است ارائه دهد.

دانشمندان آفریقای جنوبی تاکنون حدود 550 آزمایش مثبت را به عنوان Omicron تایید کرده اند که این نوع 78 درصد از توالی های ماه نوامبر را تشکیل می دهد که بیشتر از نوع غالب قبلی دلتا است.

آفریقای جنوبی اواخر ماه گذشته به جهانیان درباره Omicron هشدار داد و هشدار داد که می تواند باعث افزایش مجدد عفونت های جهانی شود و منجر به اعمال محدودیت های سفر در جنوب آفریقا شود.

تعداد مبتلایان روزانه آفریقای جنوبی در روزهای اخیر به حدود 20000 افزایش یافته است.

یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل دنیای واقعی برخی از اولین یافته‌ها در مورد محافظت در برابر Omicron خارج از مطالعات آزمایشگاهی است که نشان‌دهنده کاهش فعالیت خنثی‌کننده در برابر این گونه است.

بر اساس تجزیه و تحلیل تیم‌های تحقیقاتی بالینی و اکچوئری Discovery و با همکاری شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی (SAMRC)، این مطالعه محاسبه کرد که دو دوز Pfizer-BioNTech 70 درصد محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان را در مقایسه با افراد واکسینه نشده در طول موج اخیر ارائه می‌کند. در موارد و 33 درصد محافظت در برابر عفونت.

این نشان دهنده کاهش 80 درصدی محافظت در برابر عفونت است و در مقایسه با 93 درصد اثربخشی در برابر بستری شدن در بیمارستان در طول شیوع واریانت دلتا در آفریقای جنوبی، که نوع غالب جهانی است و به عنوان عفونی ترین نوع ظاهر شده در طول همه گیری شناخته می شود. .

دیسکاوری هشدار داد که یافته های این مطالعه باید مقدماتی در نظر گرفته شود.

گلندا گری، رئیس SAMRC، گفت: با این حال، دلگرم کننده است که واکسن Pfizer-BioNTech به نظر می رسد محافظت خوبی در برابر بیماری های شدید و بستری شدن در بیمارستان ارائه می دهد.

آفریقای جنوبی از واکسن های Pfizer-BioNTech و Johnson & Johnson در کمپین ایمن سازی COVID-19 خود استفاده می کند و تاکنون بیش از 20 میلیون دوز Pfizer تجویز شده است.

گری گفت که J&J و SAMRC در حال انجام یک مطالعه واقعی بزرگ در مورد واکسن J&J هستند و تجزیه و تحلیل اخیر نشان داده است که هیچ مورد مرگ و میر ناشی از Omicron وجود ندارد.

او گفت: “بنابراین این خبر خوب است، دوباره نشان می دهد که این واکسن در برابر بیماری شدید و مرگ موثر است.”

داده های اولیه

از آنجایی که تخمین زده می شود 70 درصد یا بیشتر از جمعیت آفریقای جنوبی در 18 ماه گذشته در معرض COVID-19 قرار گرفته اند، سطوح تخمینی بالایی از آنتی بادی ها در جمعیت ممکن است داده ها را منحرف کند.

رایان نوچ، مدیر اجرایی Discovery Health در یک جلسه توجیهی در مورد این مطالعه گفت: «این می‌تواند یک عامل مخدوش‌کننده برای این شاخص‌های پذیرش و شدت در طول موج Omicron باشد».

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که محافظت در برابر پذیرش در بیمارستان در تمام سنین، در افراد 18 تا 79 سال، با سطوح حفاظتی اندکی کمتر برای افراد مسن حفظ می شود.

محافظت در برابر پذیرش همچنین در طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و سایر بیماری‌های قلبی عروقی ثابت است.

به این نتیجه رسیدند که خطر عفونت مجدد در موج چهارم نسبت به موج های قبلی بیشتر بود و خطر بستری شدن در بیمارستان در میان بزرگسالان مبتلا به کووید-19 29 درصد کمتر از موج اول کشور در اوایل سال گذشته بود.

به نظر می‌رسد کودکان با وجود شیوع بسیار کم، خطر بستری شدن در بیمارستان همراه با عوارض در طول موج چهارم نسبت به موج اول را دارند.

شرلی کولی، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل سلامت در Discovery Health گفت: «این داده‌های اولیه است و نیاز به پیگیری دقیق دارد.

با این حال، این روند با هشدار روزهای اخیر موسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی (NICD) مطابقت دارد که در طول موج سوم این کشور از ژوئن تا سپتامبر، شاهد افزایش پذیرش کودکان بوده‌اند و اکنون، در موج چهارم، آنها هستند. او گفت که شاهد افزایش مشابهی در پذیرش برای کودکان زیر پنج سال است.

دانشمندان آفریقای جنوبی گفته اند که نمی توانند ارتباط بین Omicron و پذیرش زیاد نوزادان را تایید کنند که می تواند به دلیل عوامل دیگری باشد.

ابهامات قابل توجهی اطراف Omicron را احاطه کرده است، اولین بار ماه گذشته در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد، که جهش های آن ممکن است منجر به انتقال بیشتر و موارد بیشتر بیماری COVID-19 شود.

WHO گفته است که نشانه‌های اولیه وجود دارد که نشان می‌دهد افراد واکسینه شده و قبلاً آلوده، آنتی‌بادی کافی برای جلوگیری از عفونت Omicron نمی‌سازند و در نتیجه نرخ انتقال بالایی دارد.

WHO گفت، مشخص نیست که آیا Omicron ذاتاً مسری تر از نوع دلتای غالب جهانی است یا خیر.

Pfizer و BioNTech هفته گذشته گفتند که دو واکسن آنها ممکن است همچنان در برابر بیماری شدید محافظت کند، زیرا بعید است که جهش‌های آن از پاسخ سلول‌های T فرار کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)