مطالعه هشدار می دهد که چین می تواند روزانه بیش از 6.3 هزار مورد ابتلا به کووید را ثبت کند

مطالعه هشدار می دهد که

بر اساس این مطالعه، چین ممکن است با بیش از 630000 عفونت ویروس کرونا در روز مواجه شود

پکن:

انتظار می‌رود چین به سیاست‌های مورد انتقاد «صفر کووید» ادامه دهد و این کشور را به روی اکثر نقاط جهان ببندد، زیرا یک مطالعه جدید درباره «شیوع بسیار بزرگ» با بیش از 6.30 هزار بیمار در روز در صورت باز شدن هشدار داده است.

بر اساس گزارشی که توسط ریاضیدانان دانشگاه پکن انجام شده است، اگر چین رویکرد تحمل صفر خود را کنار بگذارد و با لغو ممنوعیت سفر از دیگر کشورها پیروی کند، ممکن است روزانه با بیش از 630000 عفونت کروناویروس مواجه شود.

در این گزارش آمده است: «تخمین‌ها احتمال واقعی یک شیوع عظیم را نشان داد که تقریباً به طور قطع بار غیرقابل تحملی را بر سیستم پزشکی وارد می‌کند».

این کشور روز شنبه 23 مورد جدید کووید-19 را گزارش کرد، از جمله 20 مورد وارداتی، زیرا به نظر می‌رسد این کشور دارای جهش اخیر عفونت‌ها در پکن و سایر شهرها بوده است.

کمیسیون ملی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد، چین، جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال 2019 در ووهان ظاهر شد، قبل از اینکه به یک بیماری همه گیر تبدیل شود، تاکنون 98631 مورد و 4636 مورد مرگ را گزارش کرده است.

این شامل 785 بیمار بود که هنوز تحت درمان هستند.

روز شنبه، ژونگ نانشان، کارشناس ارشد تنفسی چینی هشدار داد که نوع جدید و مسری‌تر کروناویروس Omicron که در آفریقای جنوبی گزارش شده و باعث ایجاد هشدار جهانی می‌شود، ممکن است همانطور که سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد، کار پیشگیری و کنترل همه‌گیری را با چالش‌های بیشتری مواجه کند. حامل تعداد زیادی جهش است.

وی گفت که حدود 76.8 درصد از جمعیت چین واکسینه شده اند، که زمینه خوبی برای این کشور برای رسیدن به هدف 80 درصدی واکسیناسیون برای ایجاد مصونیت گله تا پایان سال فراهم می کند.

یکی از تولیدکنندگان عمده واکسن چین، Sinovac Biotech، به Global Times دولتی گفت که این شرکت توجه زیادی به Omicron دارد و برای جمع‌آوری و به دست آوردن اطلاعات و نمونه‌های خاص ویروس جهش یافته، از یک شبکه شریک جهانی استفاده کرده است.

با تبدیل شدن این بیماری به یک بیماری همه گیر، چین عمدتاً با ممنوعیت پرواز به بسیاری از کشورها، از جمله هند، خود را تعطیل کرد و به هزاران دانشجوی خارجی، از جمله 23000 نفر از هند، علیرغم انتقاد شدید، اجازه تحصیل در دانشگاه های چین را نداد.

ژونگ به تلویزیون دولتی CGTN-TV گفت که قبلاً چین هیچ گزینه ای جز هدف قرار دادن عفونت صفر نداشت زیرا ویروس کرونا به سرعت در حال تکثیر بود و نرخ مرگ و میر جهانی در حدود 2 درصد غیرقابل قبول بود.

در گزارشی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین در هفته نامه CDC چین منتشر کرد، چهار ریاضیدان از دانشگاه پکن استدلال کردند که چین آماده نیست و نمی تواند بدون واکسیناسیون کارآمدتر یا درمان خاص، اقدامات قرنطینه ورودی-خروجی را لغو کند.

در حال حاضر افرادی که از خارج از کشور وارد می شوند باید در هتل های مشخص شده قرنطینه 21 روزه را طی کنند.

با استفاده از داده‌های ماه اوت از ایالات متحده، بریتانیا، اسرائیل، اسپانیا و فرانسه، ریاضیدانان به نتایج بالقوه در صورتی که چین استراتژی‌های پاسخ به همه‌گیری مشابهی را با راهبردهای مورد استفاده در کشورهای منتخب اتخاذ کند، بررسی کردند.

در ماه اوت، بیشتر این کشورها نسبت به چین که 54 درصد از جمعیت واجد شرایط تلقیح شده بودند، نرخ واکسیناسیون بالاتری ارائه کردند.

این کشورها همچنین علیرغم داشتن تراکم جمعیت کمتر از چین، نسبت مصونیت طبیعی بالاتری داشتند.

محققان تخمین زدند که اگر چین در مسیر استراتژی همه گیری مشابه ایالات متحده قرار گیرد که در پایان ماه اوت به طور متوسط ​​​​150،098 مورد روزانه داشت، روزانه بیش از 637155 مورد تایید شده خواهد داشت.

در این گزارش آمده است که چین اگر همان رویکرد بریتانیا را در پیش بگیرد، 275 هزار و 793 مورد و در صورت پیروی از فرانسه، 454 هزار و 198 مورد را تجربه می کرد.

جنوب مستقر در هنگ کنگ: «یافته‌های ما هشدار واضحی را ایجاد کرده است که در حال حاضر، ما آماده پذیرش «استراتژی‌های بازگشایی» نیستیم و صرفاً بر فرضیه مصونیت گله ناشی از واکسیناسیون که توسط برخی از کشورهای غربی حمایت می‌شود، تکیه کنیم. چاینا مورنینگ پست این گزارش را نقل کرد.

با این حال، این مطالعه اذعان کرد که تخمین‌ها بر اساس محاسبات حسابی پایه است و مدل‌های دینامیکی پیچیده‌تری برای مطالعه تکامل همه‌گیری در صورت برداشته شدن محدودیت‌های سفر مورد نیاز است.

محققان گفتند که چین به مجموعه‌ای از آماده‌سازی‌ها نیاز دارد – از جمله پوشش واکسیناسیون کارآمدتر و درمان خاص، سطوح مختلف مداخلات غیردارویی و تخت‌های بیمارستانی بیشتر – قبل از اینکه بتواند با خیال راحت به استراتژی‌های بازگشایی منتقل شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)