مطالعه نشان می دهد که Omicron 70 برابر سریعتر آلوده می شود اما شدت کمتری دارد

مطالعه نشان می دهد که Omicron 70 برابر سریعتر آلوده می شود اما شدت کمتری دارد

نوع Omicron Covid: این مطالعه نشان می دهد که omicron سریعتر از فردی به فرد دیگر می پرد.

طبق مطالعه دانشگاه هنگ کنگ که به مشاهدات اولیه روی زمین از جنوب وزن می‌دهد، نوع omicron حدود 70 برابر سریع‌تر از دلتا و سویه اصلی کووید-19 آلوده می‌شود، اگرچه شدت بیماری احتمالاً بسیار کمتر است. پزشکان آفریقایی

بر اساس بیانیه روز چهارشنبه دانشگاه، سرعت سوپرشارژ انتشار omicron در برونش انسان 24 ساعت پس از عفونت یافت شد. این مطالعه که توسط تیمی از محققان به سرپرستی مایکل چان چی وای انجام شد، نشان داد که جدیدترین نوع نگرانی در بافت ریه انسان با کارایی کمتری – بیش از 10 برابر کمتر – نسبت به سویه اصلی که ممکن است نشانه “شدت کمتر” باشد، تکرار می شود. از بیماری.”

این مطالعه که نشان می‌دهد Omicron سریع‌تر از فردی به فرد دیگر می‌پرد، اما به بافت‌های ریه به اندازه سویه‌های قبلی خود آسیب نمی‌رساند، در حال حاضر برای انتشار در یک مجله علمی تحت بررسی است. بلومبرگ به کل مطالعه دسترسی نداشت.

در حالی که دانشمندان در حال رقابت برای تعیین میزان قابل انتقال، بدخیم و گریزان omicron است – قبلاً حداقل به 77 کشور طی سه هفته پس از اولین بار شناسایی در جنوب آفریقا سفر کرده است – تحقیقات جدید در هنگ کنگ ممکن است به توصیفات برخی افراد اضافه کند. پزشکان می‌گویند که اکثر عفونت‌ها تاکنون عمدتاً خفیف بوده و نیازی به بستری شدن ندارند.

بسیاری از محققان اکنون در حال تماشای این هستند که آیا جهش یافته ترین نوع کروناویروس گونه های دیگر را از بین می برد و راه را برای این همه گیری به عنوان یک بیماری بومی که در آن جهان یاد می گیرد با پاتوژن زندگی کند، به تدریج از بین می رود.

احتیاط را خواستار شد

مشاهدات اولیه نشان داده است که اکثر بیماران برای این بیماری به اکسیژن یا درمان فشرده نیاز ندارند، اما بسیاری از کارشناسان و ارگان های بهداشت عمومی، از جمله سازمان بهداشت جهانی، احتیاط را توصیه کرده اند. بسیاری از موارد پیشرفت و عفونت مجدد همراه با عفونت در جوانان بدون فاکتور خطر قابل توجهی یافت شده است.

کشورهای سراسر جهان با فوریت و احتیاط واکنش نشان داده‌اند و موانع سفر را در میان نگرانی‌های گسترده ایجاد کرده‌اند که Omicron باعث افزایش جدید عفونت‌ها و افزایش بار بیمارستان‌ها می‌شود.

حتی اگر به طور قطع ثابت شود که اومیکرون از شدت کمتری برخوردار است، گسترش آتش سوزی آن می تواند گسترش یابد و امکانات بهداشتی را در سراسر جهان به چالش بکشد. مطالعه دانشگاه هنگ کنگ همچنین نسبت به سهل انگاری نوع جدید هشدار می دهد.

چان، نویسنده ارشد این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: «با آلوده کردن افراد بیشتر، یک ویروس بسیار عفونی ممکن است باعث بیماری و مرگ شدیدتر شود، حتی اگر خود ویروس کمتر بیماری‌زا باشد». با توجه به اینکه نوع omicron می تواند تا حدی از مصونیت در برابر واکسن ها و عفونت های گذشته فرار کند، “تهدید کلی نوع omicron به احتمال زیاد بسیار قابل توجه است.”