مطالعه نشان می دهد که چگونه می توان “ایمنی فوق العاده کووید” را بدست آورد – RT World News

با توجه به اینکه نوع Omicron کووید-19 ظاهراً قادر است تا حدی بر ایمنی ناشی از واکسن غلبه کند، محققان در اورگان فرمول جدیدی برای “سوپرایمنی” ارائه کرده اند – و در نهایت شامل ابتلا به ویروس است.

اگرچه تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که نوع Omicron کووید-۱۹ ممکن است نسبت به سویه‌های قبلی مقاوم‌تر به واکسن باشد، مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه بهداشت و علوم اورگان نشان می‌دهد که واکسیناسیون کامل و به دنبال آن عفونت با کووید-۱۹ قوی‌ترین محافظت را ایجاد می‌کند. با این حال، چیزی که محققان به آن می گویند “ایمنی فوق العاده.”


موارد التهاب قلب در کودکان پس از تزریق فایزر تایید شد

این مطالعه که اذعان می‌کند که واکسیناسیون به دلیل به اصطلاح «عفونت‌های پیشرو» به اندازه‌ای که تصور می‌شد مؤثر نیست، نشان داد افرادی که واکسینه شده‌اند و سپس مبتلا به کووید-19 شده‌اند، تا 2000 درصد بیشتر از افرادی که واکسینه شده‌اند، سطح ایمنی دارند. فقط تلقیح شده

“شما نمی توانید پاسخ ایمنی بهتر از این دریافت کنید.” فیکادو تافسه، پروفسور OHSU به سایت خبری دانشگاه گفت، در حالی که مارسل کرلین یکی از نویسندگان مطالعه گفت که نتایج به “کاهش شدت اپیدمی در سراسر جهان.”

در حالی که هیچ یک از افراد مورد مطالعه به سویه جدیدتر Omicron آلوده نشدند، کرلین گفت که بر اساس نتایج این مطالعه، ما پیش‌بینی می‌کنیم که عفونت‌های نوآورانه از نوع Omicron پاسخ ایمنی مشابهی را در بین افراد واکسینه شده ایجاد کند.

کرلین شات های کووید را فراهم می کند “پایه حفاظت” که بر روی آن ساخت این به اصطلاح “ایمنی فوق العاده”.

تحقیقات دیگر نیز به حفاظت ارائه شده توسط یک رویکرد ترکیبی اشاره کرده اند. یک مطالعه اسرائیلی نشان داد که احتمال ابتلای افراد دارای مصونیت طبیعی به سویه دلتا 13 برابر کمتر از افرادی است که دو دوز واکسن فایزر مصرف کرده بودند، در حالی که شرکت‌کنندگانی که مصونیت طبیعی داشتند و یک دوز واکسن به آنها تزریق شد، حتی بیشتر محافظت می‌شدند. در برابر عفونت مجدد نسبت به کسانی که به تنهایی مصونیت طبیعی دارند.