مطالعه نشان می‌دهد که واکسن فایزر تا چه اندازه در برابر Omicron موثر است – RT World News

تجزیه و تحلیل جدید منتشر شده از آفریقای جنوبی نشان می دهد که دو دوز واکسن کروناویروس Pfizer-BioNTech در مقایسه با سویه های قبلی به طور قابل توجهی در مبارزه با نوع Omicron کمتر موثر است.

این مطالعه که توسط Discovery Health با همکاری شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی منتشر شد، روز سه‌شنبه منتشر شد و نشان می‌دهد که دو دوز واکسن فایزر تنها 33 درصد در برابر عفونت در میان موج کنونی تحت سلطه Omicron موثر است.

ادامه مطلب


دکتری که Omicron را علامت گذاری کرده است توصیه می کند از محدودیت های شدید خودداری کنید

با این حال، این مطالعه نشان داد که واکسن (به استثنای واکسن های تقویت کننده) به طور کلی در برابر عفونت های جدی کووید موثر است و گفت که 70٪ محافظت در برابر “عوارض شدید” از ویروسی که نیاز به بستری شدن دارد. با این حال، این سطح حفاظت از رقم بسیار بالاتر 93 درصدی که در موج قبلی پرونده های نوع دلتا یافت شده بود، کاهش یافته است.

نظارت ژنتیکی فوق‌العاده توسط شبکه نظارت بر ژنوم در آفریقای جنوبی نشان داد که عفونت Omicron بیش از 90 درصد از عفونت‌های جدید در آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهد و نوع سابق دلتا را جابجا کرده است. دکتر رایان نوچ، مدیر اجرایی Discovery، گفت. وی افزود که موج Omicron فعلی “مسیر به طور قابل توجهی تندتر از عفونت های جدید و نرخ مثبت تست دارد.”

این مطالعه بیش از 211000 مورد مثبت کووید-19 را در آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار داد که 41 درصد از کسانی که نتایج آزمایش را ارائه کردند با دو واکسن تلقیح Pfizer-BioNTech به طور کامل واکسینه شده بودند. تقریباً 78000 آزمایش مثبت مربوط به نوع Omicron بود که برای اولین بار در جنوب آفریقا کشف شد اما از آن زمان در چندین کشور ثبت شده است.

هنوز اطلاعات کمی در مورد این نوع وجود دارد. این پرونده ها همه از سه هفته اول (از 15 نوامبر تا 7 دسامبر) در آفریقای جنوبی پس از کشف نوع جدید حذف شدند.

افرادی که قبلاً کووید-19 داشتند در یک “به طور قابل توجهی بالاتر” بر اساس این مطالعه، خطر ابتلای مجدد به نوع Omicron در مقایسه با سایر سویه های شناخته شده وجود دارد.

مقامات بهداشتی درگیر در این تحقیق هشدار دادند که نتایج اولیه هستند زیرا هنوز چیزهای زیادی برای کشف در مورد کووید-19 و Omicron وجود دارد.

“این داده های اولیه است و نیاز به پیگیری دقیق دارد.” شرلی کولی، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل سلامت در Discovery Health گفت.

از زمان کشف Omicron، آفریقای جنوبی شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید بوده است و میانگین هفت روزه آنها از تقریباً هشت مورد جدید به ازای هر 100000 نفر در اواخر نوامبر به حدود 34 مورد جدید در هر 100000 نفر در 13 دسامبر رسیده است.