مطالعه ایالات متحده می گوید که ویروس کرونا به طور قابل توجهی خطر مرده زایی را افزایش می دهد

مطالعه ایالات متحده می گوید که ویروس کرونا به طور قابل توجهی خطر مرده زایی را افزایش می دهد

به گفته نویسندگان، این مطالعه یکی از قوی‌ترین مطالعاتی است که تا به امروز ارتباط کووید و مرده‌زایی دارد. (نمایندگی)

واشنگتن:

یک مطالعه بزرگ دولت ایالات متحده روز جمعه گفت که خطر مرده زایی برای زنان مبتلا به کووید در مقایسه با زنان بدون کووید حدود دو برابر بیشتر است و در دوره ای که نوع دلتا غالب شد، به حدود چهار برابر افزایش یافت.

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بر اساس بیش از 1.2 میلیون زایمان بین مارس 2020 و سپتامبر 2021 از یک پایگاه داده بیمارستان بزرگ ایالات متحده است.

به طور کلی، مرده زایی بسیار نادر بود و 0.65 درصد یا 8154 زایمان را تشکیل می داد.

اما، پس از استفاده از روش‌های آماری برای محاسبه تأثیر متغیرهای دیگری که ممکن است نتیجه را تغییر دهند، مرده‌زایی در مادران مبتلا به کووید قبل از دلتا 1.47 برابر، 4.04 برابر بیشتر و در کل 1.90 برابر بیشتر بود.

نویسندگان نوشتند که تحقیقات قبلی نشان داده بود که یک علت بیولوژیکی بالقوه برای افزایش خطر می تواند نتیجه التهاب یا کاهش جریان خون به جفت باشد.

در میان زایمان های مبتلا به کووید-19، شرایطی مانند فشار خون بالا مزمن، داشتن بیش از یک نوزاد، آسیب قلبی، جدا شدن جفت از رحم، سپسیس، جریان خون ضعیف منجر به شوک، آسیب ریه تهدید کننده زندگی، و مجبور به رفتن استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی یا بستری شدن در ICU با نرخ بالاتر مرده زایی مرتبط بود.

آنها گفتند: “مطالعات بیشتری برای بررسی نقش عوارض مادری ناشی از کووید-19 بر خطر مرده زایی ضروری است.”

به گفته نویسندگان، این مطالعه یکی از قوی‌ترین مطالعاتی است که تا به امروز کووید را و مرده‌زایی مرتبط می‌کند.

برخی از تحقیقات قبلی در مورد این موضوع نتوانستند برای “مشکلات کننده” مانند شرایط از قبل موجود تنظیم شوند، و تجزیه و تحلیل قبلی با استفاده از مجموعه داده های مشابه افزایش قابل توجهی خطر را تشخیص نداد.

نویسندگان با توضیح اینکه چرا این پیوند اکنون واضح تر است، نوشتند: «تحلیل فعلی شامل یک سال داده اضافی است که به شواهد فزاینده ای اضافه می کند که کووید-19 با افزایش خطر مرده زایی مرتبط است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)