مصر مقبره‌ها را از زیر خاک بیرون می‌کشد، کارگاه‌های مومیایی در گورستان باستانی

مصر مقبره‌ها را از زیر خاک بیرون می‌کشد، کارگاه‌های مومیایی در گورستان باستانی

قدمت دو “کارگاه مومیایی کردن” به دوره سلسله سی ام و دوران بطلمیوس باز می گردد.

سقاره، مصر:

مقامات روز شنبه گفتند که مصر کارگاه های مومیایی کردن انسان و حیوانات و همچنین دو مقبره را در گورستان باستانی سقاره کشف کرد که نشان دهنده جدیدترین اکتشافات است که امیدوار است این کشور بتواند به احیای صنعت گردشگری حیاتی خود کمک کند.

مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر به خبرنگاران گفت که قدمت دو کارگاه بزرگ مومیایی کردن به دوره سلسله سی ام (380-343 قبل از میلاد) و بطلمیوس (305-30 قبل از میلاد) برمی گردد.

8fjqknfg

نمایی از سایت کارگاه مومیایی کردن حیوانات در سایت تازه کشف شده. (فایل)

این کشف پس از یک سال حفاری در نزدیکی پناهگاه الهه باستت، که محل استقرار دخمه‌های گربه‌های مومیایی شده در ساقارا، در حدود 30 کیلومتری (18.6 مایلی) جنوب قاهره است، انجام شد.

این همان نقطه ای بود که در سال 2019 صدها حیوان و مجسمه مومیایی شده کشف شد.

آقای وزیری گفت: “ما کارگاه های مومیایی کردن را پیدا کردیم، یکی برای انسان ها و دیگری برای حیوانات. همه ابزارهایی را که آنها (در مومیایی کردن) در دوران باستان استفاده می کردند، پیدا کردیم.”

در هر دو کارگاه تخت‌های سنگی، گلدان‌های سفالی، ظروف تشریفاتی، نمک ناترون که یکی از مواد اصلی مومیایی‌سازی است و کتانی در میان دیگر ابزار مومیایی‌سازی به نمایش گذاشته می‌شد.

حفاری‌های سقارا همچنین منجر به کشف دو مقبره کوچک 4400 و 3400 ساله در نزدیکی آن شد که به ترتیب متعلق به دو کشیش، Ne Hesut Ba از سلسله پنجم پادشاهی قدیم و Men Kheber از سلسله هجدهم پادشاهی متاخر بودند.

به گفته مقامات، کتیبه های کشت، شکار و سایر فعالیت های روزانه بر روی دیوارهای مقبره ن حسوت با در حالی که “صحنه هایی که متوفی را در موقعیت های مختلف نشان می دهد” در مقبره من خبر حک شده بود.

مصر در سال‌های اخیر عملیات حفاری گسترده‌ای را در سقاره و دیگر مکان‌های باستانی انجام داده است که منجر به تعدادی اکتشافات برجسته شده است.

این کشور قصد دارد پس از اتمام ساخت و ساز در اواخر سال جاری میلادی، موزه بزرگ مصر، یک مرکز پیشرفته در نزدیکی اهرام جیزه در حومه قاهره را افتتاح کند.

مصر امیدوار است که بتواند گردشگران را بیشتر جذب کند، زیرا این صنعت اخیراً شروع به رونق کرده است، زیرا پس از همه‌گیری کووید-19 و درگیری در اوکراین آسیب دیده است.

بر اساس داده های بانک مرکزی اخیراً منتشر شده، درآمدهای گردشگری در نیمه دوم سال 2022 به 7.3 میلیارد دلار رسید که 25.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)