مشاور می‌گوید «Omicron» می‌تواند ظرف چند هفته در فرانسه غالب شود

مشاور می‌گوید «Omicron» می‌تواند ظرف چند هفته در فرانسه غالب شود

عفونت فرانسوی Omicron به دنبال یک مورد کشف شده در یک جزیره فرانسوی در اقیانوس هند در ماه گذشته (پرونده)

پاریس/واشنگتن:

مشاور علمی ارشد روز پنجشنبه گفت که Omicron می تواند تا پایان ژانویه به نوع غالب کووید-19 در فرانسه تبدیل شود، پس از اینکه هم فرانسه و هم ایالات متحده اولین موارد خود را گزارش کردند و کشورهای سراسر جهان محدودیت های خود را تشدید کردند.

اولین مورد شناخته شده ایالات متحده یک فرد کاملاً واکسینه شده در کالیفرنیا بود که در 22 نوامبر از آفریقای جنوبی به ایالات متحده بازگشت و هفت روز بعد آزمایش مثبت شد. فرانسه یک مورد در منطقه ایل دو فرانس در پاریس بزرگ گزارش کرد.

رئیس جمهور جو بایدن در حال کار بر روی یک استراتژی برای مبارزه با کووید-19 در زمستان امسال است و منابع مطلع در این مورد به رویترز گفتند که یکی از گام ها تمدید الزامات مسافران برای پوشیدن ماسک تا اواسط ماه مارس است. انتظار می رود روز پنجشنبه اعلام رسمی شود.

کاخ سفید همچنین قصد دارد آزمایش‌های سخت‌تر را برای بازدیدکنندگان بین‌المللی اعلام کند.

ژان فرانسوا دلفراسی، مشاور دولت فرانسه، به تلویزیون BFM گفت: «دشمن واقعی» در حال حاضر همچنان نوع دلتا است که در موج پنجم گسترش یافته است.

او گفت: “ما باید شاهد افزایش تدریجی نوع Omicron باشیم که احتمالاً تا پایان ژانویه از دلتا خواهد گرفت.”

عفونت فرانسوی Omicron به دنبال یک مورد کشف شده در جزیره لا ریونیون فرانسه در اقیانوس هند در ماه گذشته رخ داد.

رویترز نشان داد که نامه ای از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می دهد که به خطوط هوایی در ایالات متحده گفته شد اسامی مسافرانی را که از بخش هایی از جنوب آفریقا وارد می شوند، تحویل دهند.

در مورد Omicron که برای اولین بار در 8 نوامبر در آفریقای جنوبی یافت شد و به حداقل دوجین کشور گسترش یافت، چیزهای زیادی ناشناخته باقی مانده است، درست زمانی که بخش‌هایی از اروپا با شروع فصل زمستان دچار افزایش عفونت‌های نوع دلتا می‌شدند.

آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت که ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد تا بینشی در مورد اینکه این نوع به راحتی گسترش می‌یابد، شدت بیماری ایجاد می‌کند و اینکه آیا می‌تواند از واکسن‌های موجود فرار کند یا نه.

موسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی (NICD) گفت داده های اپیدمیولوژیک اولیه نشان می دهد که Omicron می تواند از برخی مصونیت ها فرار کند، اما واکسن های موجود همچنان باید در برابر بیماری های شدید و مرگ محافظت کنند.

ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت (WHO) در یک نشست توجیهی گفت که داده‌ها باید «در عرض چند روز» در مورد مسری بودن Omicron در دسترس باشد.

مدیرعامل BioNTech گفت واکسنی که با همکاری فایزر تولید می‌کند احتمالاً محافظت قوی در برابر بیماری شدید Omicron ارائه می‌کند.

و GlaxoSmithKline گفت که تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی درمان مبتنی بر آنتی بادی COVID-19 که با شریک آمریکایی Vir در حال توسعه است نشان داده است که این دارو در برابر نوع Omicron موثر است.

این در تضاد با مطالعه Regeneron بر روی داروی آنتی‌بادی COVID-19 است که می‌گوید می‌تواند در برابر Omicron کمتر مؤثر باشد و بر ترس از اثربخشی درمان‌های موجود افزوده است. رئیس ارشد مدرنا نگرانی های مشابهی را در مورد واکسن این شرکت مطرح کرد.

نشانه هایی که نشان می دهد Omicron ممکن است به طور قابل توجهی مسری تر از نسخه های قبلی باشد، بازارهای مالی را متزلزل کرده است، بیم آن می رود که محدودیت های جدید بتواند بهبودی آزمایشی از تأثیر اقتصادی همه گیری را خفه کند.

معاملات آتی یورو Stoxx 50 در معاملات اولیه روز پنجشنبه 1.3 درصد کاهش یافت و شاخص های بازار سهام در ژاپن و استرالیا ضعیف تر شدند. با واکنش سرمایه گذاران به اولین مورد در ایالات متحده و افزایش نگرانی ها در مورد تورم، میانگین های اصلی وال استریت در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد کاهش یافت.

هیتوشی سوزوکی، عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی ژاپن، گفت که بهبود اقتصادی ژاپن ممکن است انتظارات را از دست بدهد، اگر گسترش نوع Omicron مصرف را محدود کند یا تنگناهای عرضه را ادامه دهد.

محدودیت های سفر

سازمان جهانی بهداشت گفت که طبق گزارش ها، حدود 56 کشور از 28 نوامبر در حال اجرای اقدامات مسافرتی برای محافظت در برابر Omicron بودند.

در جدیدترین محدودیت‌ها، کره جنوبی که پنج مورد اول ابتلا به انواع Omicron را در روز چهارشنبه تایید کرد، معافیت‌های قرنطینه را برای مسافران ورودی کاملاً واکسینه شده به مدت دو هفته متوقف کرد زیرا تعداد روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین حد خود رسید.

ایالات متحده تقریباً همه خارجی هایی را که در یکی از هشت کشور جنوب آفریقا بوده اند ممنوع کرده است.

اتحادیه اروپا شروع عرضه واکسن خود را برای کودکان 5 تا 11 ساله تا 13 دسامبر به جلو آورد، زیرا رئیس هیئت اجرایی اتحادیه اروپا گفت که “مسابقه ای با زمان” برای جلوگیری از واکسن جدید وجود دارد. .

بریتانیا و ایالات متحده هر دو برنامه‌های تقویتی خود را در پاسخ به نوع جدید گسترش داده‌اند، اگرچه WHO می‌گوید کشورهای ثروتمند باید واکسن‌های بیشتری را با افراد آسیب‌پذیر در کشورهای فقیرتر به اشتراک بگذارند که تا زمانی که نرخ تلقیح کم است، احتمال ظهور واکسن‌ها بیشتر است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)