مست ترین کشور جهان مشخص شد – اخبار RT World

یک نظرسنجی بین‌المللی سالانه درباره مصرف مواد نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها پس از مصرف الکل تا حد بی‌هوشی، تقریباً دو برابر بیشتر از سایر نقاط جهان در سال 2020، پر مصرف‌ترین الکل در جهان هستند.

بیش از 32000 نفر از 22 کشور مصرف مواد مخدر و الکل خود را به بررسی جهانی مواد مخدر در سال 2021 گزارش کردند. این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که پاسخ دهندگان استرالیایی بیش از دو بار در ماه (حدود 27 بار در سال) مست می شوند در حالی که میانگین جهانی تقریباً در حدود است. 14 بار یا کمی بیشتر از یک بار در ماه.

دانمارک و فنلاند در رتبه دوم قرار گرفتند و پاسخ دهندگان از هر کشور گزارش دادند که سال گذشته تقریباً دو بار در ماه مست شده اند. این نظرسنجی مست بودن را به عنوان موقعیت هایی تعریف کرد که در آن توانایی های جسمی و ذهنی به حدی مختل می شود که تعادل، تمرکز و گفتار تحت تأثیر قرار می گیرد. مشروبات الکلی مکزیکی کمترین احتمال را دارند که این حالت را تجربه کنند.

ادامه مطلب


چرا بریتانیایی ها ممکن است در این کریسمس مشروب نخورند؟

تقریباً یک چهارم از پاسخ دهندگان استرالیایی نسبت به عادات نوشیدنی خود احساس پشیمانی می کنند و تقریباً سه چهارم شرکت کنندگان از Down Under گزارش داده اند که از اینکه آنها راضی نیستند. “خیلی سریع نوشید.” با این حال، نوشیدنی‌های ایرلندی با بیش از یک‌چهارم، بدترین احساس را در مورد مست شدن داشتند “با آرزوی [they] کمتر مشروب خورده بود یا اصلا مست نکرده بود.»

مصرف کنندگان استرالیایی الکل نیز با پاسخ دهندگان فنلاندی در صدر فهرست در هنگام مراجعه به درمان اضطراری پزشکی قرار گرفتند. “جدی” موقعیت های مرتبط با الکل نرخ مراجعه به مراقبت‌های پزشکی در هر دو کشور تقریباً سه برابر میانگین جهانی بود که فشار بیشتری را بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشت عمومی آسیب دیده از کووید وارد کرد.

مونیکا بارت، محقق ارشد این نظرسنجی، به خبرگزاری استرالیایی The Latch گفت که مردم در این کشور “بر روی آبجو” در طول همه‌گیری کووید-19، زیرا بیشتر مناطق از قرنطینه‌های طولانی‌ای که در سایر کشورها در سال گذشته دیده می‌شد اجتناب کردند. به غیر از ویکتوریا، اکثر ایالت ها و مناطق فقط از طریق قرنطینه های کوتاه و شدید، که به مکان های مهمان نوازی اجازه می داد باز بمانند و رویدادهای بیشتری برگزار شود.