مسافران در هواپیما در آمستردام در میان وحشت ناشی از “سوپر جهش یافته” کووید گیر کردند – اخبار RT World

مسافران دو پرواز KLM از آفریقای جنوبی از پیاده شدن در فرودگاه اسخیپول در آمستردام منع شدند. با ترس مقامات از گسترش نوع ‘Nu’ کووید-19، همه سرنشینان در حال آزمایش هستند.

به گزارش NOS، این دو پرواز صبح روز جمعه در فرودگاه اسخیپول انجام شد، اما مسافران برای پیاده شدن منتظر طولانی هستند. به همه 600 مسافر آزمایش PCR داده خواهد شد و باید در هواپیما یا جای دیگری در فرودگاه بمانند تا نتایج آنها مشخص شود و نتیجه نهایی حدود ساعت 8:30 عصر جمعه انتظار می رود.

ظاهراً این دستور اندکی قبل از انجام پروازها صادر شد و خدمه و مسافران را غافلگیر کرد.

پرواز ژوهانسبورگ و همچنین پرواز کیپ تاون ما بدون هیچ محدودیتی نمی توانند وارد هلند شوند. در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، شنیده می شود که یکی از خلبانان به مسافران می گوید. “این به چه معناست… این همان چیزی است که آنها در حال کشف کردن هستند.”

آفریقای جنوبی کانون نوع «نو» کووید-19 است، سویه‌ای از ویروس که به‌سرعت گونه «دلتا» را به‌عنوان شایع‌ترین نوع انتقال در بخش‌هایی از آفریقای جنوبی تحت الشعاع قرار داده است. دانشمندان در حال رقابت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع هستند، اما برخی پیشنهاد کرده‌اند که “Nu” ممکن است بیشتر از انواع دیگر قابل انتقال باشد و در برابر محصول فعلی واکسن‌های کووید-19 مقاوم باشد.

طبق سیاست دولت هلند، مسافران هر دو پرواز باید کاملاً واکسینه شده باشند یا نتیجه آزمایش کووید-19 منفی بوده است.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!