مرگ پدرسالار، دشمنی 14 میلیارد دلاری هندوجا را در کانون توجه قرار داد

مرگ پدرسالار، دشمنی 14 میلیارد دلاری هندوجا را در کانون توجه قرار داد

قبیله هندوجا حداقل چهار نسل را در بر می گیرد و در میان 20 سلسله ثروتمند آسیا قرار دارد.

برای چندین دهه، Srichand Hinduja به عنوان پدرسالار یک امپراتوری تجاری گسترده در پشت یکی از بزرگترین ثروت های خانوادگی جهان که ریشه آن به بیش از یک قرن می رسد، خدمت کرد.

مرگ او در سن 87 سالگی این سوال را ایجاد می کند که چه کسی نقش او را به عنوان رئیس واقعی سلسله برعهده می گیرد، که مبارزات قانونی او در سال های اخیر بر سر کنترل سرمایه گذاری های بانکی، رسانه ها و انرژی همچنان تهدیدی برای از هم پاشیدن این گروه زمانی تنگاتنگ است. .

گوپیچاند هندوجا، 83 ساله، قدیمی ترین عضو قبیله بریتانیایی-هندی پس از مرگ شریچند در روز چهارشنبه در لندن است. او و دو برادر کوچکترش – پراکاش 77 ساله و آشوک 72 ساله – در طول سه سال گذشته با پدرسالار و دخترش وینو بر سر نامه ای امضا شده توسط چهار خواهر و برادر که می گوید دارایی های یکی از آنها متعلق به همه است دعوا کردند. .

در حالی که خانواده در ماه نوامبر در مورد جنگ تلخ قدرت آتش بس برقرار کردند، ماه گذشته مشخص شد که آنها هنوز به طور خصوصی در مورد مسائل مرتبط چانه زنی می کنند.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، این قبیله که حداقل چهار نسل را شامل می شود، دارای ثروت جمعی حدود 14 میلیارد دلار است که آن را در میان 20 سلسله ثروتمند آسیا قرار می دهد.

دیوید هاوکینز، یکی از بنیانگذاران شرکت مشاوره کسب و کار خانواده Percheron Advisory، درباره مرگ Srichand گفت: “این آزمون تورنسل برای آتش بس اخیر خانواده هندوجا است.”

مسیر یکی از بزرگترین شرکت های بزرگ جهان که بیش از 200000 نفر در سراسر جهان استخدام می کند، در خطر است.

دارایی های گروه هندوجا شامل دارایی های عمده در مشاغل فهرست شده هندی است – از خودروساز Ashok Leyland Ltd. گرفته تا وام دهنده مستقر در بمبئی IndusInd Bank Ltd. هندوجاها همچنین در حال بازسازی هتلی در نزدیکی خیابان داونینگ 10 در مرکز لندن هستند، جایی که آنها دارای مجموعه ای از خانه های قصری مشرف هستند. پارک سنت جیمز

حدود سه دهه پیش، Srichand – معروف به SP – یک وام دهنده سوئیسی را تأسیس کرد که کانون نبرد حقوقی بریتانیا بین خانواده شد. این مناقشه در سال 2020 به دلیل ادعاهایی که سه برادرش در تلاش برای به دست گرفتن کنترل در یک قبضه قدرت بودند، به افکار عمومی کشیده شد. نوه 32 ساله SP، کرم، مدیر اجرایی بانک هندوجا مستقر در ژنو است، در حالی که دخترش، شانو، که این ماه 59 ساله می شود، رئیس است.

شانو و وینو، 56 ساله، که مبارزه قانونی اخیر برای شاخه خانواده SP را رهبری می کردند، چهارشنبه در بیانیه ای گفتند که سریچند صبح همان روز در آرامش مرده است.

آنها نوشتند: “ما به حفظ میراث و ارزش های SP ادامه خواهیم داد.”

4 چهار

وینو هندوجا، دختر سریچند هندوجا، دادگاه سلطنتی لندن را در سال 2022 ترک می کند.

پدر چهار خواهر و برادر هندوجا، پارمانند، کسب و کار همنام خود را در سال 1914 در منطقه سند در هند بریتانیا تأسیس کرد. اس پی و برادرانش همگی به شرکتی پیوستند که به عنوان یک شرکت تجارت کالا و واردات فرش آغاز شد و به سرعت سرمایه گذاری های خود را متنوع کردند و با موفقیت اولیه در توزیع فیلم های بالیوود در خارج از هند.

پارمنند، که در سال 1971 درگذشت، شعاری را به پسرانش القا کرد که آنها متعهد شده بودند از آن پیروی کنند: “همه چیز متعلق به همه است و هیچ چیز متعلق به کسی نیست.”

برای چندین دهه، برادران به آن سیاست پایبند بودند و آن را به عنوان اصل راهنمای خود توصیف کردند. اما این جبهه متحد در سالهای پایانی زندگی SP از هم پاشید و در طی آن او از نوعی زوال عقل رنج می برد.

لئون فرناندو دل کانتو، وکیل دادگستری مستقر در لندن که با افراد ثروتمند کار می کند، گفت: هندوجاها “در تلاش بودند تا خود را تحت یک اصل بسیار گسترده هدایت کنند.” در این مورد، دادگاه ها آینده اختلاف را بدون توافقات روشن یا قانون اساسی خانواده تعیین خواهند کرد.»

به عنوان بخشی از آتش‌بس سال گذشته، دختران اس‌پی و برادرانش توافق کردند که نامه‌ای در سال 2014 را که اساس اصول اتحاد آنها بود پاره کنند و دورنمای فروپاشی مجموعه‌شان را افزایش دهند.

با این حال، این آتش بس به طور فزاینده ای شکننده به نظر می رسد. توافق برای نهایی کردن آن هنوز نیاز به امضا دارد، و خانواده حتی قبل از مرگ SP سوالات برجسته ای در مورد حکومت و جانشینی داشتند. این عوامل ممکن است منجر به اقدامات قانونی آینده در بریتانیا یا در گوشه های دیگر امپراتوری هندوجا شود.

در حال حاضر، این قبیله در غم از دست دادن پدرسالار خود متحد به نظر می رسد.

این خانواده در بیانیه ای اعلام کردند: برادران همیشه چهار جسم و یک روح بوده اند. از دست دادن او خلأ بزرگی بر جای گذاشته است.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)