مرد مسنی که قصد ملاقات پسرش را داشت در مرزهای بسته ایالتی فوت کرد – اخبار RT World

مردی در پارک کاروانی در نیو ساوت ولز استرالیا جان باخت. اعتقاد بر این است که او یک مراقب تمام وقت برای همسر و دخترش بوده است و درخواست کرده بود تا با خانواده سفر کند تا با پسرش در همسایگی کوئینزلند متحد شود.

این مرد 78 ساله با دو زن به ترتیب 71 و 55 ساله در یک اردوگاه در نیو ساوت ولز (NSW) نزدیک به مرز ایالت کوئینزلند سرگردان شد. پیک میل روز پنجشنبه گزارش داد که آنها منتظر اجازه سفر و زندگی با پسر این مرد بودند که تنها در 50 کیلومتری اردوگاه زندگی می کند.

پدر که حدود 14 هفته در آنجا گیر کرده بود، ناگهان درگذشت. پلیس مرگ یک مرد مسن را در محل تایید کرده و می گوید تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

ادامه مطلب


پزشک ارشد استرالیایی هشدار می‌دهد که واکسینه نشده، «زندگی تلخ و بسیار تنهایی» خواهد داشت

ظاهراً این مرد در ماه نوامبر درخواست معافیت مرزی داده بود که برای سفرهای فرامرزی تحت قوانین سخت کووید-19 کوئینزلند مورد نیاز بود. افراد اهل ایالت NSW فقط به دلایل محدود مجاز به ورود هستند و پس از ورود باید قرنطینه اجباری را تکمیل کنند.

مقامات بهداشت کوئینزلند به رسانه ها تأیید کردند که چنین درخواستی دریافت شده است و ادعا کردند که “تیم معافیت چندین بار با متقاضی ارتباط برقرار کرد

یکی از ساکنان کوئینزلند در مرز، که پس از ملاقات با مادر در حال مرگش در ویکتوریا، منتظر عبور از ایالت بود، گفت که این مرد “مدتی منتظر ماندم و مثل همه ما استرس زیادی داشتم

این فقط کسی است که باید از مرز عبور کند تا با خانواده اش باشداو اظهار داشت که بسیاری در وضعیت مشابهی قرار گرفته اند و همه منتظرند.برای آن روز جادوییزمانی که خطوط ایالتی بازگشایی شود.

اقدامات ضد ویروس کرونا که توسط دولت های محلی در استرالیا اعمال می شود اغلب به عنوان بسیار خشن مورد انتقاد قرار می گیرد. رسیدگی دولت کوئینزلند به وضعیت به ویژه توسط کمیسر حقوق بشر این ایالت محکوم شده است. “رویکردهای عمومی … به درستی حقوق افرادی را که تحت تأثیر محدودیت ها قرار گرفته اند در نظر نگرفته است و ممکن است متناسب با خطر نبوده باشد.به نقل از رسانه های استرالیایی، اسکات مک دوگال در بیانیه خود درباره روند معافیت مرزی گفت.