مردی در چین از هوش مصنوعی برای ایجاد نسخه مجازی مادربزرگ که بر اثر کووید فوت کرده است استفاده می کند

مردی در چین از هوش مصنوعی برای ایجاد نسخه مجازی مادربزرگ که بر اثر کووید فوت کرده است استفاده می کند

آقای وو اخیرا ویدیویی از گفتگوی مجازی با مادربزرگش منتشر کرده است

از زمان ظهور هوش مصنوعی (AI)، کاربران در سرتاسر جهان در حال کشف این موضوع بوده اند که چه آزمایشاتی می توانند با آن انجام دهند. اکنون، افراد آگاه به فناوری یک قدم جلوتر رفته‌اند و شروع به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد آواتارهای واقعی از افرادی که فوت کرده‌اند، کرده‌اند. اخیراً، یک مرد 24 ساله در چین به نام وو از هوش مصنوعی برای ایجاد یک آواتار دیجیتالی واقعی از مادربزرگ مرحومش استفاده کرد. پست صبحگاهی چین جنوبی.

آقای وو که طراح هنرهای تجسمی است ویدئویی از گفتگوی مجازی با مادربزرگش منتشر کرد که بحث داغی را در کشور به راه انداخت.

آقای وو در ضبط گفت: “من و مادربزرگ، پدرم و من به زادگاه خود باز خواهیم گشت تا سال نو قمری را با شما جشن بگیریم.” پدرم آخرین بار با شما تماس گرفت. به او چه گفتی؟”
به او گفتم شراب نخور. مادربزرگ هوش مصنوعی پاسخ داد، صرفه جو باشید و ورق بازی نکنید.

آقای وو گفت که با مادربزرگش پیوند عمیقی داشت، زیرا او پس از طلاق والدینش او را بزرگ کرد. با این حال، او در ژانویه در سن 84 سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

او که از مرگ او ناراحت بود، از هوش مصنوعی برای ایجاد یک آواتار مجازی از او استفاده کرد تا با او ارتباط برقرار کند. او ابتدا از نرم افزار تصویر و عکس های قدیمی برای ایجاد تصویری پویا از او استفاده کرد و سپس هوش مصنوعی را آموزش داد تا با استفاده از ضبط مکالمات تلفنی، آهنگ صدای او را تقلید کند.

آقای وو گفت: «من جزئیات زیادی از زندگی مادربزرگم را با ChatGPT به اشتراک گذاشتم، به این امید که بتواند پیشینه خانوادگی و گفتار مادربزرگم را درک کند تا بتواند با لحن مادربزرگم با من ارتباط برقرار کند. در حال حاضر، نسخه مجازی فقط می تواند گفتگوهای ساده داشته باشد، اما او می تواند پلک بزند، سر تکان دهد و حتی از ته دل بخندد.

آقای وو گفت که او این پروژه را فقط برای “آسایش روانی” ایجاد کرده است و افزود که “احساس خوبی دارد که می تواند به مادربزرگ نگاه کند و بیشتر با او صحبت کند.”

داستان او اکنون توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است و بسیاری از مردم با او همدردی می کنند، در حالی که دیگران با این مفهوم غیرعادی همراه نبودند.

یک نفر گفت: این راهی برای رفع غم و اندوه است. کاری که این وبلاگ نویس انجام داد معنی دار است. به هر حال، شرکت یک هوش مصنوعی هنوز هم نوعی همراهی است.» یکی دیگر اظهار داشت: «این او واقعی نیست. آیا هنگام صحبت با او نمی ترسد؟ فکر می‌کنم او باید بگذارد مادربزرگش در آرامش باشد و دلش برای او تنگ شود.»

به گفته گوانگژو دیلی از طریق Straits Times، قابل توجه است که بسیاری از شرکت‌های تشییع جنازه در چین نیز از این فناوری استفاده می‌کنند تا به مردم اجازه دهند لحظاتی را با عزیزانشان که درگذشته‌اند، تجربه کنند.